tévétorrent

Defiance

Tévétorrent

A moziban kétségkívül kifújni látszik a sci-fi, csak remake-ek, 3D-s újrafilmek, folytatások és előtörténetek bukkannak fel minden olyan létező galaxishoz, ami a hollywoodi piacon egyszer már megvillantotta termelési potenciálját.

A Defiance alkotói tán ezért is gondolkodtak eleve sorozatban, bár a másfél órás pilot épp az ellenkezőjére utal. Szerencsére a további részek befogadhatóvá rövidülnek, s így követhetőbbnek is tűnik a világégés utáni Föld intergalaktikus, idegen bolygók fajait összevegyítő élete. St. Luise városa már Defiance névre hallgat: a háborúban utolsóként ellenállók menedéke és különböző fajok "idilli" élőhelye. Legalábbis első látásra, természetesen a háttérben minden egyéb sablon megtalálható: politikai konfliktusok, árulás vagy épp hazafiasság, tényleg, ami kell. Csakhogy minden fordulattalansága és kiszámíthatósága ellenére mégis szórakoztató e filmes toposzok harca: egyszerre kapunk indiános-háborús zöngéket, westernbe illő seriff-figurát, shakespeare-i alapkonfliktust (még szép, hogy a Rómeó és Júliából) sci-fi csomagolásban. Ráadásul a köré öntött látványvilággal sincs sok gond: fogyasztható és olykor élvezetes is. A főszereplő alakja semmi újat nem rejt ugyan, tipikus morgós, magányos farkas, aki végül mégis a jóra hajlik; társa pedig a "lánya", egy másik fajhoz tartozó, hirtelen haragú tinédzser. Így ha már unásig néztük a Star Wars vagy a Star Trek eddigi részeit, de mégis hiányoznak a furcsa arcú és fülű űrlények az estéinkből, akkor a Defiance tökéletes gyógyszer lehet ez irányú elvonási tüneteink enyhítésére.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.