tévétorrent

Defiance

Tévétorrent

A moziban kétségkívül kifújni látszik a sci-fi, csak remake-ek, 3D-s újrafilmek, folytatások és előtörténetek bukkannak fel minden olyan létező galaxishoz, ami a hollywoodi piacon egyszer már megvillantotta termelési potenciálját.

A Defiance alkotói tán ezért is gondolkodtak eleve sorozatban, bár a másfél órás pilot épp az ellenkezőjére utal. Szerencsére a további részek befogadhatóvá rövidülnek, s így követhetőbbnek is tűnik a világégés utáni Föld intergalaktikus, idegen bolygók fajait összevegyítő élete. St. Luise városa már Defiance névre hallgat: a háborúban utolsóként ellenállók menedéke és különböző fajok "idilli" élőhelye. Legalábbis első látásra, természetesen a háttérben minden egyéb sablon megtalálható: politikai konfliktusok, árulás vagy épp hazafiasság, tényleg, ami kell. Csakhogy minden fordulattalansága és kiszámíthatósága ellenére mégis szórakoztató e filmes toposzok harca: egyszerre kapunk indiános-háborús zöngéket, westernbe illő seriff-figurát, shakespeare-i alapkonfliktust (még szép, hogy a Rómeó és Júliából) sci-fi csomagolásban. Ráadásul a köré öntött látványvilággal sincs sok gond: fogyasztható és olykor élvezetes is. A főszereplő alakja semmi újat nem rejt ugyan, tipikus morgós, magányos farkas, aki végül mégis a jóra hajlik; társa pedig a "lánya", egy másik fajhoz tartozó, hirtelen haragú tinédzser. Így ha már unásig néztük a Star Wars vagy a Star Trek eddigi részeit, de mégis hiányoznak a furcsa arcú és fülű űrlények az estéinkből, akkor a Defiance tökéletes gyógyszer lehet ez irányú elvonási tüneteink enyhítésére.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.