A film összes eleme és szereplője - az iskolai hierarchia, csordaszellem, nagyszájú, kötekedő suhancok és visszavágni képtelen félénk lúzerek - a nézők többsége előtt rég ismerős; Magyarországon sincs iskola ezek nélkül.
Azzal viszont, hogy egy iskolai mészárlás után milyen sors vár a túlélőkre és az érintettekre, már kevesebb film foglalkozik, pedig sokszor a puskalövések vagy a rendőrségi közbeavatkozás után sem fejeződik be a dráma - sőt, újabb kezdődik. A Klass - Elu pärast című sorozat a tragédia után veszi fel a fonalat. Tönkrement családok, újrarendeződő iskolai viszonyok, elfojtott érzések - Gus Van Sant egy egész karriert épített fel hasonló helyzetekre.
Itt már nem elég sejtetni és sokkolni, előkerülnek a kamerába könnyezések és a dühös tükörbenézések is. Épp ezért az előzményfilm lendületét és erejét kár itt keresni, ahogy bármiféle történetvezetést is. A sorozat nem eseményeket ábrázol, csak helyzeteket - de teszi ezt bármilyen érzékenyen, az egész nem tart sehova. Az egy-egy szereplő köré épülő epizódok olyan kérdéseket járnak körül, mint bűnösök közt cinkos-e a néma, vagy hogy kire milyen súllyal nehezedik a nem épp üdvözítő hagyaték. Válasz nélkül.