The Crazy Ones

  • Soós Tamás
  • 2014. január 5.

Tévétorrent

Robin Williams minden élet- és filmhelyzetben stand-upos marad. Szájmenéses, excentrikus szent idióta, aki gyorstüzelő egysorosaival és rajzfilmhangon előadott utánzásaival röhögteti környezetét - esetünkben egy reklámügynökség személyzetét.

Robin Williams minden élet- és filmhelyzetben stand-upos marad. Szájmenéses, excentrikus szent idióta, aki gyorstüzelő egysorosaival és rajzfilmhangon előadott utánzásaival röhögteti környezetét - esetünkben egy reklámügynökség személyzetét.

A hivatalból szerződtetett, hibbant irodisták - egyik sármdús nőcsábász, másik apa- és csajhiányos balfék -, és egy munkamániás, prűd Williams-lány verseng Robin kegyeiért.

A klíma eleinte túl légkondicionált ahhoz, hogy a kókadt Williams-improvizációk odacsípjenek - hiányzik a wow- meg az egyéniség-faktor. Humort a felütés csak nyomokban tartalmaz, a show majdnem fél évadot is elbliccel, mire rátalál a helyes útra. Például cameózni sem American Idol-nyertes kisszöszit, hanem Fred Melamedet hívja, és flúgosnak szánt reklámötletek helyett a figurákból sajtolja az élceket. Néha még arra a csodára is képes, hogy a fogpasztavigyorú sármőr (me)nőzéseiből vagy egy kicsavart, balga titkárnő-sztereotípia versfaragásából sodorjon poént.

A tét persze minden epizódban az, hogy az elrozsdált gegérzékét leporoló Williams imprózuhatagából mit sikerül éppen összevágni. A nívó hullámzik, de a jellemfejlesztő konfliktusokkal (időskori szexszel, munkamániával, féltékenységgel) támogatott vígjátéki vonal egyre frappánsabban használja az amerikai kulturális és filmes utalásokkal tűzdelt stand-up humort, és a végén még Ernest Borgnine-t is megforgatja a sírjában. Végeredményben olyan ez, mint a komikus tükör előtti főpróbája: már benne van a jó show ígérete, de még lehúzza a rögtönzött poénkezdemények selejtje.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.