The Crazy Ones

  • Soós Tamás
  • 2014. január 5.

Tévétorrent

Robin Williams minden élet- és filmhelyzetben stand-upos marad. Szájmenéses, excentrikus szent idióta, aki gyorstüzelő egysorosaival és rajzfilmhangon előadott utánzásaival röhögteti környezetét - esetünkben egy reklámügynökség személyzetét.

Robin Williams minden élet- és filmhelyzetben stand-upos marad. Szájmenéses, excentrikus szent idióta, aki gyorstüzelő egysorosaival és rajzfilmhangon előadott utánzásaival röhögteti környezetét - esetünkben egy reklámügynökség személyzetét.

A hivatalból szerződtetett, hibbant irodisták - egyik sármdús nőcsábász, másik apa- és csajhiányos balfék -, és egy munkamániás, prűd Williams-lány verseng Robin kegyeiért.

A klíma eleinte túl légkondicionált ahhoz, hogy a kókadt Williams-improvizációk odacsípjenek - hiányzik a wow- meg az egyéniség-faktor. Humort a felütés csak nyomokban tartalmaz, a show majdnem fél évadot is elbliccel, mire rátalál a helyes útra. Például cameózni sem American Idol-nyertes kisszöszit, hanem Fred Melamedet hívja, és flúgosnak szánt reklámötletek helyett a figurákból sajtolja az élceket. Néha még arra a csodára is képes, hogy a fogpasztavigyorú sármőr (me)nőzéseiből vagy egy kicsavart, balga titkárnő-sztereotípia versfaragásából sodorjon poént.

A tét persze minden epizódban az, hogy az elrozsdált gegérzékét leporoló Williams imprózuhatagából mit sikerül éppen összevágni. A nívó hullámzik, de a jellemfejlesztő konfliktusokkal (időskori szexszel, munkamániával, féltékenységgel) támogatott vígjátéki vonal egyre frappánsabban használja az amerikai kulturális és filmes utalásokkal tűzdelt stand-up humort, és a végén még Ernest Borgnine-t is megforgatja a sírjában. Végeredményben olyan ez, mint a komikus tükör előtti főpróbája: már benne van a jó show ígérete, de még lehúzza a rögtönzött poénkezdemények selejtje.

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

Szerbia kontra Szerbia: az ország, amely saját magával vív harcot

  • Végel László
Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő. A Vučić-rezsim azonban nem hátrál.