Tévétorrent

The Rain

  • Szabó Ádám
  • 2018. június 17.

Tévétorrent

Az, hogy a víz az emberiség legfontosabb kincse, legalább annyira közhelyszámba megy, mint hogy a világ New Yorkban ér véget, és minden, ami posztapokaliptikus, ott is kezdődik. A The Rain e bevett sablonokat állítja a feje tetejére: az eső hozza az emberiség végét jelentő vírust, a helyszín pedig ezúttal Dánia. Mindez két dolgot jelent: egyrészt minden folyó, pocsolya és tó potenciális halálok, másrészt az elhagyatott Times Square és a Brooklyn híd nélkül kell elhinnünk, hogy a világnak márpedig vége van.

Két testvért követhetünk nyomon, akik egy szupertitkos bunkerben vészelték át a katasztrófa utáni első hat évet. Anyjukat elvesztették az esőben, az apának viszont nem kellett megáznia, hogy sáros legyen: az ilyenkor kötelező, már nevében is baljósló high-tech giga-mega cégnek dolgozik, és természetesen egyedül ő mentheti meg a világot. De az is lehet, hogy ő okozta a vesztét.

Több okból is nehéz ezt az egészet komolyan venni. Egyrészt a világégés utáni sivár és kietlen táj semmiben nem különbözik egy fővárosi külterület szerdai szürkületétől, másrészt a figurák annyira súlytalanok, hogy egyszerűen nincs tétje a drámának. A mellékszereplők legalább megkapták a tragikus flashbackjeiket, de sokat elárul, hogy ezek a múltidézések sokkal izgalmasabbak, mint a posztapokaliptikus világban való kergetőzés.
A főhősök a játszma megfejtéséért és a váratlan fordulatokért felelnének, de egyszerűen unalmasak.

Világvégedrámákkal manapság Dunát lehetne rekeszteni, de a The Rainnél jellegtelenebbet aligha találunk a mezőnyben.

Magyar felirat: falatka2003 – FatterJocco

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.