Tévétorrent

The Rain

  • Szabó Ádám
  • 2018. június 17.

Tévétorrent

Az, hogy a víz az emberiség legfontosabb kincse, legalább annyira közhelyszámba megy, mint hogy a világ New Yorkban ér véget, és minden, ami posztapokaliptikus, ott is kezdődik. A The Rain e bevett sablonokat állítja a feje tetejére: az eső hozza az emberiség végét jelentő vírust, a helyszín pedig ezúttal Dánia. Mindez két dolgot jelent: egyrészt minden folyó, pocsolya és tó potenciális halálok, másrészt az elhagyatott Times Square és a Brooklyn híd nélkül kell elhinnünk, hogy a világnak márpedig vége van.

Két testvért követhetünk nyomon, akik egy szupertitkos bunkerben vészelték át a katasztrófa utáni első hat évet. Anyjukat elvesztették az esőben, az apának viszont nem kellett megáznia, hogy sáros legyen: az ilyenkor kötelező, már nevében is baljósló high-tech giga-mega cégnek dolgozik, és természetesen egyedül ő mentheti meg a világot. De az is lehet, hogy ő okozta a vesztét.

Több okból is nehéz ezt az egészet komolyan venni. Egyrészt a világégés utáni sivár és kietlen táj semmiben nem különbözik egy fővárosi külterület szerdai szürkületétől, másrészt a figurák annyira súlytalanok, hogy egyszerűen nincs tétje a drámának. A mellékszereplők legalább megkapták a tragikus flashbackjeiket, de sokat elárul, hogy ezek a múltidézések sokkal izgalmasabbak, mint a posztapokaliptikus világban való kergetőzés.
A főhősök a játszma megfejtéséért és a váratlan fordulatokért felelnének, de egyszerűen unalmasak.

Világvégedrámákkal manapság Dunát lehetne rekeszteni, de a The Rainnél jellegtelenebbet aligha találunk a mezőnyben.

Magyar felirat: falatka2003 – FatterJocco

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.