Tévétorrent

The Rain

  • Szabó Ádám
  • 2018. június 17.

Tévétorrent

Az, hogy a víz az emberiség legfontosabb kincse, legalább annyira közhelyszámba megy, mint hogy a világ New Yorkban ér véget, és minden, ami posztapokaliptikus, ott is kezdődik. A The Rain e bevett sablonokat állítja a feje tetejére: az eső hozza az emberiség végét jelentő vírust, a helyszín pedig ezúttal Dánia. Mindez két dolgot jelent: egyrészt minden folyó, pocsolya és tó potenciális halálok, másrészt az elhagyatott Times Square és a Brooklyn híd nélkül kell elhinnünk, hogy a világnak márpedig vége van.

Két testvért követhetünk nyomon, akik egy szupertitkos bunkerben vészelték át a katasztrófa utáni első hat évet. Anyjukat elvesztették az esőben, az apának viszont nem kellett megáznia, hogy sáros legyen: az ilyenkor kötelező, már nevében is baljósló high-tech giga-mega cégnek dolgozik, és természetesen egyedül ő mentheti meg a világot. De az is lehet, hogy ő okozta a vesztét.

Több okból is nehéz ezt az egészet komolyan venni. Egyrészt a világégés utáni sivár és kietlen táj semmiben nem különbözik egy fővárosi külterület szerdai szürkületétől, másrészt a figurák annyira súlytalanok, hogy egyszerűen nincs tétje a drámának. A mellékszereplők legalább megkapták a tragikus flashbackjeiket, de sokat elárul, hogy ezek a múltidézések sokkal izgalmasabbak, mint a posztapokaliptikus világban való kergetőzés.
A főhősök a játszma megfejtéséért és a váratlan fordulatokért felelnének, de egyszerűen unalmasak.

Világvégedrámákkal manapság Dunát lehetne rekeszteni, de a The Rainnél jellegtelenebbet aligha találunk a mezőnyben.

Magyar felirat: falatka2003 – FatterJocco

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.