Gulyás Márton: Magára valamit is adó ellenzéki politikus nem ül be az Országgyűlésbe

  • narancs.hu
  • 2018. április 10.

Választás 2018

Önkritika után most kezdődik az ellenállás.

A Közös Ország mozgalmat vezető aktivista, Gulyás Márton a Hír Tv-ben azt mondta, mindenkinek, neki személyesen is most önkritikát kell gyakorolnia, és át kell gondolnia, mivel járult hozzá ahhoz, hogy kétharmada legyen a Fidesznek.

„Úgy gondolom, hogy azok az ellenzéki képviselők, akik magukra adnak, nem ülnek be egy ilyen megalázó helyzetben, mert ez semmi másról nem szól, csak a demokrácia színjátékának biztosításáról” – mondta az ellenzéki politikusok lehetőségeiről.

Nagyon fontos lenne, hogy önkritikus mondatokat mondjon mindenki, aki a képviseletünkre jelentkezett, „oltári nagy bukás következett be, ezt tagadni, kozmetikázni nagy hiba lenne”, tette hozzá.

Gulyás szerint a legrosszabbra kell felkészülni, és az ellenállás igazából csak most kezdődik.

A Közös Ország mozgalom jövőjéről azt mondta, még nem alakították ki az álláspontjukat arról, folytatják-e.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.