Schilling Árpád: Veres András elmehet a picsába

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 25.

Vélemény

Senki a világon ne érezze magát bűnösnek azért, mert hisz a tudományban, és gyereket szeretne.

Schilling Árpád is kiakadt Veres András püspök nemrég széles körben ismertté vált közlése miatt, miszerint a mesterséges megtermékenyítés semmilyen formája nem fogadható el a katolikus egyház számára, mert az bűn.

A lombikbébiprogram mindenképpen bűn, állítja Veres András püspök

Nem járható út az élet továbbadására. A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia elnöke már augusztus 20-i ünnepi beszédében beleszállt a kormányba a lombikbébiprogram szélesítése miatt. A keresztény értékrend szerint a törvénykezés nem megfelelő, erősítette meg most Veres az állítását a Magyar Nemzetnek.

A kormány részéről Novák Katalin család-, ifjúság- és nemzetközi ügyekért felelős államtitkár gyorsan ennek ellenkezőjét közölte, miszerint a kormány támogatja a lombikprogramot, a jövőben még inkább, mint eddig, mert a lombikprogram a gyermektelen párok számára óriási lépést jelenthet, hiszen megadhatja számukra a gyermekvállalás lehetőségét, örömét akkor is, ha meddőségi problémákkal küzdenek.

A kormány támogatja a lombikprogramot, akkor is, ha a katolikus vezetők sötétebbje szerint ez bűn

Erre mit lép a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia elnöke? A kormány álláspontja az, hogy a lombikprogram a gyermektelen párok számára óriási lépést jelenthet, hiszen megadhatja számukra a gyermekvállalás lehetőségét, örömét akkor is, ha meddőségi problémákkal küzdenek – jelentette ki Novák Katalin család-, ifjúság- és nemzetközi ügyekért felelős államtitkár pénteken Budapesten, egy más témában tartott sajtótájékoztatón újságírói kérdésre reagálva.

Schilling reakcióját a Facebookon tette közzé, amit teljes terjedelmében, változtatások nélkül közlünk:

A Magyar Katolikus Egyház hivatalos álláspontja szerint bűnös az, aki részt vesz a lombikbébi programban. Ha a természet (vagy a Jóisten) hatására nem tudsz úgy gyereket vállalni, ahogy szeretnél, akkor hiába áll azon a szinten a tudomány, hogy ezt orvosolja, BŰNT KÖVETSZ EL, és ezért nem részesülhetsz az egyház áldásában, tulajdonképpen pokolra kerülsz.

Én nem hiszek sem pokolban, sem a katolikus egyházban, de mivel ez a képződmény egy államilag súlyos milliárdokkal támogatott intézmény, állampolgárként felháborít a viselkedésük. Megint beleszólnak valamibe, amihez nem értenek, megint nehezítik az emberek életét, megint mérgezik a közéletet a sötétségükkel. Ha van Isten, akkor azt miért zavarja, hogy hívei boldogok? Hol olvasható az, hogy Isten tiltja a tudományt és a fejlődést? Veres András, gondolom, autóval közlekedik, amivel rendre szennyezi Isten szent levegőjét. Veres András, ha tornacipőt hord, akkor nagy valószínűséggel Ázsiában gyártott cipőt hord, és ezzel is hozzájárul szegény emberek kizsákmányolásához. Veres András mint keresztény asszisztál a menekülő emberekkel szemben embertelen kormány propagandájához. Veres András és a katolikus egyház számára problémát csak az jelent, hogy vannak emberek, akik gyereket szeretnének, és ehhez segítségül veszik a kortárs tudomány eszközeit.

Hol van az elfogadás, a megbocsátás, a SZERETET? Hol van bármi, amiért ennek az egész kereszténységnek értelme volna? Veres András „minden formájában” bűnös. De mindez nem is érdekes. Én csak azt szeretném, ha senki, de senki a világon nem érezné magát bűnösnek azért, mert gyereket szeretne, és mert hisz a tudományban! Veres András meg elmehet a picsába!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.