Az első Fidesz-kormány minisztere nagyon keményen nyilatkozott a magyar gazdaságpolitikáról

  • narancs.hu
  • 2017. június 24.

Villámnarancs

A közgazdász szerint csak jobban leszakadtunk a Nyugattól.

Boros Imre – aki az első Orbán-kormány Európai Unió PHARE-program kormányzati koordinációjáért felelős minisztere volt – úgy látja: a magyar bérek akkor közelítenének az uniós átlaghoz, ha havi 550-600 ezer forint lenne a bruttó kereset.

false

 

A közgazdász szombat délelőtt az M1 Aktuális című műsorában azt mondta: a rendszerváltás után az volt a cél, hogy 20 éven belül a bérek érjék el a nyugat-európai színvonalat, de csak még jobban lemaradt az ország, ezért úgy fogalmazott: ideje lépéseket tenni a felzárkózásért.

Persze a királyi tévében nem lehet csak úgy kritizálni a magyar gazdaságpolitikát, ezért Boros gyorsan meg is jegyezte: most már jó irányba tartunk. Hogy ez mit jelent pontosan, az rejtély, talán azt, hogy újabb húsz év után esetleg elérjük a jelenlegi uniós átlagot, már ha EU-tagok leszünk még egyáltalán.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.