Beindult a fideszes vetítés a Merkel-látogatásról – Szijjártó túlteljesít

  • narancs.hu
  • 2015. február 3.

Villámnarancs

Itt volt Merkel asszony, csúnyán nézett, aztán hazament. Mindez orbánra lefordítva úgy hangzik, majdnem csókolóztunk. A legnagyobbakat Szijjártó mondja, pedálozik, mint a gép.
false

Esküszünk, hogy a teljesség igénye nélkül válogattunk a fidesz.hu-n közreadott, amúgy a Duna tévén és az m1-en megejtett Szijjártó-szpícsekből, amikor is az igyekvő teremlabdarúgó megmagyarázta a főnök bizonyítványát a Merkel-vizit kapcsán. Nos, aki nem hisz a szemének vagy a fülének, üsse fel a lexikonját a szemérmetlen szónál. Kezdjük mindjárt az elején, mondjuk a címmel:

„Egyetértés volt Orbán Viktor és Angela Merkel között”

Az, hát! De hogyan tovább?

„dinamikus együttműködés van Németország és Magyarország között”

„Angela Merkel német kancellár azért látogatott Magyarországra, mert Németország és Magyarország szoros szövetségesei egymásnak”

„Angela Merkel és Orbán Viktor sűrűn találkoznak az európai rendezvényeken”

„ez az együttműködés annyira szoros és hatékony, hogy időközönként indokolja a kétoldalú találkozókat”

„A találkozó baráti légkörben zajlott, semmiféle feszültség nem volt a felek között.”

Ez a kedvencünk, ez a megerősítésre kerültös duma:

„megerősítésre került az eddig is szoros magyar–német szövetség és megerősítettük az eddig is jól működő együttműködésünket”

„Magyarország és Németország között abban is egyetértés volt”

Pár sorral lejjebb:

„Abban is egyetértés volt Angela Merkel és Orbán Viktor között”

„Magyarországról a Németországba irányuló export 2013-ban már rekordot döntött, 2014 első 11 hónapjában már magasabb értékeket mérhetünk, tehát 2014-ben újabb rekordot dönt a Magyarországról Németországba irányuló export.”

„rendkívül dinamikusan bővülő, folyamatos párbeszéden alapuló, folyamatos konzultáción nyugvó, dinamikus együttműködés van a két ország között”

„A nagy kérdésekben egyetértés van, semmiféle nyitott kérdés nem terheli a magyar–német együttműködést”


Erre mondja azt a nagy nemzeti költő, hogy a pofánk leszakad, mert a plafon valamiért még mindig a helyén van. Miután értelmezték a fenti sorokat, szavazzanak kedves olvasóink, de csak úgy magukban, a miheztartás miatt. Hiszik-e egy szavát is ennek az embernek, vagy sem.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.