Kovács Zoltán szerint a haldokló V4-es szövetség még soha nem volt ilyen jó állapotban

  • narancs.hu
  • 2017. október 6.

Villámnarancs

Nézőpont kérdése.

A tévesen még mindig köztévének nevezett M1-en fényezte a kormányt és népszerűsítette a nemzeti konzultációt Kovács Zoltán kormányszóvivő, aki azt is elmondta, hogy

„a V4-ek soha nem voltak olyan egységesek és erősek, mint most”.

Szerinte „fontos, hogy a V4-ek hangja markánsan jelenjen meg a vitákban, hogy megértessék: Közép-Európában van olyan perspektíva, amelyet érdemes lenne figyelembe venni, különösen amikor Európa jövőjét építik”.

Nos, ez mind nagyon pompás, de néhány dologra azért érdemes figyelni:

  • – augusztus közepén Robert Fico tulajdonképpen eltolta magától a V4-es szövetséget;
  • – nem sokkal később Bohuslav Sobotka cseh miniszterelnök beszélt úgy, ami szintén arra utalt, hogy már nem annyira lényeges az Orbán Viktor számára kétségkívül fontos szövetség;
  • – a szlovák parlament jóváhagyására váró biztonsági és védelmi stratégia szerint a legfőbb veszélyforrás Oroszország, ami szintén erősen eltér az orbáni iránytól.

Szóval, ilyen az egységes és erős V4.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.