Három megdöbbentő hülyeség a húsvéti Orbán-interjúban, ami elsikkadt a tébolyult sorosozásban

  • narancs.hu
  • 2017. április 16.

Villámnarancs

… és egy nagy igazság.

Bár nem tévedtek azok, akik Magyarország dúlt tekintetű miniszterelnökének húsvéti interjúját annyiban kivonatolták, hogy sorossorossoros… és még sorosoros, stb. De azon túl, hogy Orbán Viktor felfedezte, hogy a Soros név visszafelé olvasva is Soros, még találtunk három teljesen elborult kijelentést, amiből persze nyilván valami szerkesztési hiba folytán kimaradt az öt varázslatos betű.

1. Ezért vagyunk mi Brüsszelben reformellenzék.

Reform alatt nyilván azt érti Orbán, hogy mindenki megvet minket.

2. A mi táborunk ereje a rendezettségben és a kitartásban van. Jóérzésű emberek ők, persze hogy viszket a tenyerük a sunyi, nyegle és pökhendi vádaskodások láttán. De megvan a magunkhoz való eszünk, és sosem ragadnak el bennünket az indulataink.

Vö.: Bayer Zsolt.

3. Margaret Thatcher szavait tartom szem előtt: "mindig örülök, ha a személyemet támadják, mert ez azt jelenti, hogy a politikámat nem tudják”.

Erre a megjegyzésre már tényleg csak az lehet a magyarázat, hogy Orbán Viktor valószínűleg a szavai hozzávetőleges jelentésével sincs tisztában.

false

 

Fotó: MTI-Kovács Tamás

De ne legyünk igazságtalanok!

S ne hallgassuk el Magyarország miniszterelnökének az interjúban elhangzó egy szem nagy igazságát sem. Orbán Viktor azt mondta saját újságjának, hogy:

Van mit joggal kritizálni, de összességében Magyarország lassan összeszedi magát és magára talál.

Yessss! Pontosan ezt látjuk mi is egy hete az utcákon.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.