Schmidt Mária sorosozás közben rántotta le a leplet Orbánék „lenini” taktikájáról

  • narancs.hu
  • 2017. április 17.

Villámnarancs

A miniszterelnök házi történésze önként felszállt a hülyeségvonatra, s az ablakából a Fideszre borította a bilit.

Schmidt Mária vasárnap közölte esettanulmányát arról, hogy szerinte mekkora veszélyt jelent Magyarországra és a világra Soros György. A Látószög blogon megjelent elmélkedés tényleg arról szól, hogy ha a Sátánnak lenne földi helytartója, akkor biztosan Soros lenne az. A történész állítja: az amerikai milliárdos a saját pénzügyi helyzetéhez képest viszonylag kevés forrásból mozgósít tömegeket, és menekültekkel, „barna emberekkel” tenné tönkre Európát csak azért, hogy a pénzügyi érdekeit érvényesítse.

Arról is értekezik Schmidt, hogy szerinte hogyan működik az a médiabirodalom, amelyet „Soros György épített ki”. Szó szerint idézzük: „Vedd meg tehát a helyi médiát, tv-t, rádiót, napi és hetilapokat, valamint az interneteseket, nevezd őket is függetleneknek, és fizesd meg őket azért, hogy az általad meghatározott célokért dolgozzanak. Díjazd és sztárold őket is. A Soros pénzzel kitömött médiumok arról ismerszenek meg, határon innen és túl, hogy a régi lenini taktikát követve mindig személyre támadnak. Sohasem az üggyel, az állításokkal, a felvetésekkel vitatkoznak, azok cáfolatával nem fárasztják sem magukat, sem a nagyérdeműt. Ők a személyeket félemlítik, és ha ez nem elég, semmisítik meg, ezért újságírói, aktivistái a karaktergyilkosságok specialistái”.

Ha nem tudnánk, hogy Schmidt nemrég vette meg a Figyelőt, majd a hetilapot egy karlendítéssel silányította a kormánypropaganda újabb szócsövévé, még azt is hihetnénk, hogy a történész csak egy eltévedt utas a sötétség labirintusában. Így viszont nyilvánvaló, a Terror Háza Múzeum főigazgatója szándékosan hazudik azért, hogy benyaljon a főnökének, aki a strómanjai és alattvalói segítségével az utóbbi években, „a régi lenini taktikát követve” felvásároltatta a „helyi médiát, tv-t, rádiót, napi és hetilapokat, valamint az interneteseket”, amelyek „sohasem az üggyel, az állításokkal, a felvetésekkel vitatkoznak, azok cáfolatával nem fárasztják sem magukat, sem a nagyérdeműt. Ők a személyeket félemlítik, és ha ez nem elég, semmisítik meg, ezért újságírói, aktivistái a karaktergyilkosságok specialistái”. Hogy ez mennyire van így, elég csak követni a 888, a Ripost, az Origo és a Magyar Idők összehangolt, kritikán aluli megnyilvánulásait.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.