Schmidt Mária sorosozás közben rántotta le a leplet Orbánék „lenini” taktikájáról

  • narancs.hu
  • 2017. április 17.

Villámnarancs

A miniszterelnök házi történésze önként felszállt a hülyeségvonatra, s az ablakából a Fideszre borította a bilit.

Schmidt Mária vasárnap közölte esettanulmányát arról, hogy szerinte mekkora veszélyt jelent Magyarországra és a világra Soros György. A Látószög blogon megjelent elmélkedés tényleg arról szól, hogy ha a Sátánnak lenne földi helytartója, akkor biztosan Soros lenne az. A történész állítja: az amerikai milliárdos a saját pénzügyi helyzetéhez képest viszonylag kevés forrásból mozgósít tömegeket, és menekültekkel, „barna emberekkel” tenné tönkre Európát csak azért, hogy a pénzügyi érdekeit érvényesítse.

Arról is értekezik Schmidt, hogy szerinte hogyan működik az a médiabirodalom, amelyet „Soros György épített ki”. Szó szerint idézzük: „Vedd meg tehát a helyi médiát, tv-t, rádiót, napi és hetilapokat, valamint az interneteseket, nevezd őket is függetleneknek, és fizesd meg őket azért, hogy az általad meghatározott célokért dolgozzanak. Díjazd és sztárold őket is. A Soros pénzzel kitömött médiumok arról ismerszenek meg, határon innen és túl, hogy a régi lenini taktikát követve mindig személyre támadnak. Sohasem az üggyel, az állításokkal, a felvetésekkel vitatkoznak, azok cáfolatával nem fárasztják sem magukat, sem a nagyérdeműt. Ők a személyeket félemlítik, és ha ez nem elég, semmisítik meg, ezért újságírói, aktivistái a karaktergyilkosságok specialistái”.

Ha nem tudnánk, hogy Schmidt nemrég vette meg a Figyelőt, majd a hetilapot egy karlendítéssel silányította a kormánypropaganda újabb szócsövévé, még azt is hihetnénk, hogy a történész csak egy eltévedt utas a sötétség labirintusában. Így viszont nyilvánvaló, a Terror Háza Múzeum főigazgatója szándékosan hazudik azért, hogy benyaljon a főnökének, aki a strómanjai és alattvalói segítségével az utóbbi években, „a régi lenini taktikát követve” felvásároltatta a „helyi médiát, tv-t, rádiót, napi és hetilapokat, valamint az interneteseket”, amelyek „sohasem az üggyel, az állításokkal, a felvetésekkel vitatkoznak, azok cáfolatával nem fárasztják sem magukat, sem a nagyérdeműt. Ők a személyeket félemlítik, és ha ez nem elég, semmisítik meg, ezért újságírói, aktivistái a karaktergyilkosságok specialistái”. Hogy ez mennyire van így, elég csak követni a 888, a Ripost, az Origo és a Magyar Idők összehangolt, kritikán aluli megnyilvánulásait.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.