Ki számít itt decens úriembernek? – Orbán Viktor a néppel beszélget 1.

  • 2014. december 9.

Villámnarancs

Magyarország miniszterelnöke kiszállt a nép közé, ha nem is sűrű testi valójában, de a Blikk segedelmével úgymond chatelve. Gyümölcsöző találkozás volt, egész délután szüretelhetnénk.

Vajon ki számít Magyarország miniszterelnöke szerint „decens úriembernek”?

Kérdés: Harcolnak az " extra profit " ellen.Mit szól, hogy a haverja..a CBA vezér :1 millió eurós autóval jár? Akkor amikor Magy.on 4,5 millió szegény ember él?

Orbán: Ha ugyanarra az emberre gondolunk, akkor az egy decens úriember és semmiképpen sem haver.

false

Tehát Baldauf, a monogramos rendszámú Hasselhoff-karikatúra lenne a „decens úriember”. Mi jelenti ebben a decenst? Az úriemberre meg már rá sem kérdezünk. De most sem intézhetjük el annyival, hogy parvenü a parvenüről beszélt, mert Orbán folytatja: „Ami a szegénységet illeti, az elmúlt évek gazdasági teljesítményének köszönhetően, ami az emberek munkájából fakad, a szegénység csökken. Ez ténykérdés.”

Mi a ténykérdés? Tán az, hogy Magyarországon lehet, hogy vannak még hibák, de a Blikknél kétségkívül masszív a plafon. Az meg csak kérdés (tény nélkül), hogy aki ténynek nevez szemenszedett mesketéket, az úriember-e?

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."