Nekünk mindent szabad – A Fidesz közleménye Orbán évértékelőjéről

  • narancs.hu
  • 2015. február 28.

Villámnarancs

Mindhalálig tartó hűségesküt tettek, és kihívták a kőfaragót, hogy megörökítse a főnök szavait. Mit üzent a párt Orbán beszéde után?

Még ki sem ürült teljesen a Várkert Bazár, amikor a Fidesz sajtóirodája ezt a közleményt juttatta el az MTI-hez: „Orbán Viktor kormánya képviseli a keményen dolgozó, bérből és fizetésből élő emberek érdekeit. A Fidesz támogatni fogja a kormány azon törekvéseit, hogy a következő évek róluk és családjaik előrejutásáról szóljanak. Eddig is sok közös eredményt értünk el a magyar emberekkel: növeltük a béreket, megvédtük a nyugdíjak értékét, csökkentettük a rezsit, elkezdtük és végigvisszük a bankok elszámoltatását. De tovább kell dolgozni, és nem fogjuk hagyni, hogy ezt a munkát azok veszélyeztessék, akik szétlopták az országot, akik a képébe vágták az egész országnak, hogy kormányzás helyett hazudtak éjjel-nappal, akik elvették a nyugdíjakat, a fizetéseket, munkanélküli-segélyre ítélték magyar emberek százezreit, és akik az évszázad felelőtlenségét követték el a devizahitelezéssel.”

E sorokat olvasva tényleg csak az jut az eszünkbe, hogy ezeknek elment a józan eszük. Vagy nem is volt soha. Valójában kinek üzennek ezzel? És mit jelent az, hogy „nem fogjuk hagyni”?

Ezek tényleg azt hiszik, hogy többségben vannak azok, akik szerint nem ők lopták szét országot? És a Fidesz a keményen dolgozó, bérből és fizetésből élők érdekeit képviseli?

Valójában ennél is sokkal rosszabb a helyzet. Tudják ők nagyon jól, hogy az ilyen szöveg a választók arcul köpése, cinikus provokáció, egy olyan hamis illúzió biztos tudatában, hogy sohasem húzhatják ki a gyufát.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.