Richard Branson elítéli Orbánék CEU-ellenes támadását

  • narancs.hu
  • 2017. november 16.

Villámnarancs

„A Soros-bashing, melynek nagy részét erős antiszemita felhangok jellemzik, hosszú idő óta létező, szélsőséges jelenség. Ezért is találtam rendkívül nyugtalanítónak, hogy Magyarország egyre erőteljesebben autoriter kormánya csatlakozott az összeesküvéselmélet-gyártókhoz, amikor úgy módosította a nemzeti felsőoktatási törvényt, hogy az – a széles körben elfogadott nézet szerint – kifejezetten a Közép-európai Egyetemet (CEU), e Soros György által 1991-ben alapított, kimagasló intézmény bezáratását célozza.”

false

Richard Branson, a Virgin-birodalom tulajdonosa a virgin.com-on tette közzé sorait: „Jól ismerem Soros Györgyöt, jó barátomnak tartom. Az egész világra kiterjedő jótékonysági munka igazi óriása ő, aki a közjó érdekében lép fel” – kezdi személyes hangvételű írását a brit milliárdos, akit mélyen aggaszt az Orbán-kormány CEU-ellenes támadása és az illiberalizmus térnyerése.

Richard Bransonnal készített interjúnk itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.