Szüret extra: Bayer, amikor épp nyal – Nyammi, a nagyra értékelő évértékelő

  • narancs.hu
  • 2015. február 28.

Villámnarancs

Bayer Zsolt általában az erős szavaival szokott némi közfigyelmet kivívni magának, de most harcmodort váltott. Nyal, lehengerlő csapásszámmal. Orbánnak. Nem, majd a nénikémnek.

Orgoványi erdő, nem emberek, sejthalmaz, ilyenek, nem nagyon jegyeztük fel a kiszólásait – de tagadhatatlanul ő a jobboldali publicisztika mérges embere, aki úgy osztja, hogy az menten felháborodik, s visszaír valamit – s így elfolyik szépen az idő a parkőr reménybeli érkezéséig.

Ám a G. Fodor-pszichózis legmélyebb sarába évértékelőjében vidáman eldagonyázó magyar miniszterelnök, Orbán Viktor most előhívta Bayerből az elcsukló, könnyes szemű tisztelet hangjait. Esküszünk, röhejesebb, mint amikor átkozódik.

Love Me Tender

Love Me Tender

 

Idézetek következnek, hardcore anális szexről lévén szó, 18-as karikával. De aki gerjed az igazán mocskos pornóra, az a teljes szöveget megtalálja itt.

Orbán, a megfellebbezhetetlen

„Orbán másik fontos mondandója az volt, hogy az európai civilizációt komoly kihívások érik, és olyan kérdésekkel kell szembenéznie, amelyeket félő, hogy gyakran nem is ért.

És ez a megfellebbezhetetlen igazság.”

Orbán és a józan ész

„Ahogy Orbán fogalmazott: A magyar társadalom többsége ma »politikailag inkorrekt«, vagyis nem ment el a józan esze.
Ez a lényeg.”

Orbán és a legfontosabb parázs

„Feltehetőleg ezekkel fogja a legtöbb parazsat a fejére gyűjteni Orbán. Onnan lehet tudni, hogy ezek a legfontosabb igazságai.”

Híveink jövője

„Az ő jövőjük pedig a kormány tudásában, eszében, bátorságában. És érzékeny figyelmében, amely ráérez minden rezdülésre.”

Ott bizony, a kormány eszében és érzékeny figyelmében.

Nyammi!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.