Visszatérhet Marton László

  • narancs.hu
  • 2018. február 27.

Villámnarancs

Már csak "megfelelő darabot" kell neki találni.

"Marton László nyitott arra, hogy újra rendezzen, és már egyeztetnek is vele erről" - tudta meg a Független Hírügynökség Zimányi Zsófiától, a Rózsavölgyi Szalon vezetőjétől. Korábban szó volt arról is, hogy a Veszprémi Petőfi Színház adna rendezői munkát Martonnak, ám erre Oberfrank Pál igazgató csak annyit reagált, erről "még korai lenne beszélni". A Rózsavölgyi Szalon viszont már tárgyal a rendezővel, most már csak "megfelelő darabot" kell találni Martonnak.

A FüHü-nek nyilatkozó Zimányi elmondta, nem tart a közönség esetleges negatív reakciójától, mert:

szerinte "igazságtalan volt a hadjárat, amelyet a sajtó Marton ellen indított a vádak után" és egyébként is, "a közönséget a művészi teljesítmény érdekli."

Marton Lászlót tavaly ősszel először Sárosdi Lilla, majd több más színésznő is azzal vádolta, hogy szexuálisan zaklatta őket, amit a rendező először tagadott, majd később bocsánatot kért érte. A Vígszínház ezek után kirúgta főrendezőjét.

A szexuális zaklatások jogi hátteréről és Sárosdi Lilla színésznővel készült interjúnkat itt olvashatják.

Ki véd meg?

A neves hollywoodi filmproducer ellen eddig több mint ötven nő vallott, az ismert magyar színházi rendező ellen hét. A szexuális bántalmazásokat még mindig sokan tabuként kezelik, de a hatóságok hozzáállása és az általánosnak mondható áldozathibáztatás sem segít a latencia csökkentésében.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.