Visszhang: lemez

Adrianne Lenker: Bright Future

Visszhang

Nyolcévesen írta első dalát Adrianne Lenker, s még tizennégy sem volt, amikor debütáló lemezét rögzítette.

A kezdeti szárnypróbálgatás után majdnem egy évtizedig hallgatott, második anyagára (Hours Were the Birds, 2014) viszont már megtalálta a saját hangját. Ekkoriban indította el Big Thief nevű együttesét is, amely rövid idő alatt az amerikai indie-folk szcéna egyik sikertörténetévé vált. Az idén másodjára is a Szigetre látogató Big Thief legutóbb egy 80 perces, kiválóan sikerült dupla lemezzel jelentkezett, de a frontember olyan tempóban ontja a dalokat, hogy zenekara működtetése mellett továbbra is aktív szólóban.

A dalszerző másfél évvel ezelőtt különösebb tervek nélkül vonult stúdióba alkalmi zenésztársakkal (köztük például a szólóelőadóként is sikeres Nick Hakimmal), pár napig csak játszogatták a dalokat, ott helyben vissza sem hallgatva azokat. Ebből állt össze a most megjelent Bright Future anyaga, amelyet áthat a felvétel spontaneitása, itt-ott még apróbb hibák, szabálytalanságok is felfedezhetők rajta. Ez pedig nagyon jót tesz ezeknek az akusztikus hangszerekre épülő, önmarcangoló alt-country daloknak, amelyek közül a Sadness As a Gift vagy a már Big Thief-verzióban is létező Vampire Empire hat a leggyorsabban. Adrianne Lenker szólóban még sosem volt ennyire meggyőző, és továbbra is messze kiemelkedik a szomorkás, egy szál gitáros énekes-dalszerzők végeláthatatlan tengeréből. A Bright Future pedig különösebb hangszerelési bravúrok és produceri trükkök nélkül is végig fenntartja az érdeklődést.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.