A kezdeti szárnypróbálgatás után majdnem egy évtizedig hallgatott, második anyagára (Hours Were the Birds, 2014) viszont már megtalálta a saját hangját. Ekkoriban indította el Big Thief nevű együttesét is, amely rövid idő alatt az amerikai indie-folk szcéna egyik sikertörténetévé vált. Az idén másodjára is a Szigetre látogató Big Thief legutóbb egy 80 perces, kiválóan sikerült dupla lemezzel jelentkezett, de a frontember olyan tempóban ontja a dalokat, hogy zenekara működtetése mellett továbbra is aktív szólóban.
A dalszerző másfél évvel ezelőtt különösebb tervek nélkül vonult stúdióba alkalmi zenésztársakkal (köztük például a szólóelőadóként is sikeres Nick Hakimmal), pár napig csak játszogatták a dalokat, ott helyben vissza sem hallgatva azokat. Ebből állt össze a most megjelent Bright Future anyaga, amelyet áthat a felvétel spontaneitása, itt-ott még apróbb hibák, szabálytalanságok is felfedezhetők rajta. Ez pedig nagyon jót tesz ezeknek az akusztikus hangszerekre épülő, önmarcangoló alt-country daloknak, amelyek közül a Sadness As a Gift vagy a már Big Thief-verzióban is létező Vampire Empire hat a leggyorsabban. Adrianne Lenker szólóban még sosem volt ennyire meggyőző, és továbbra is messze kiemelkedik a szomorkás, egy szál gitáros énekes-dalszerzők végeláthatatlan tengeréből. A Bright Future pedig különösebb hangszerelési bravúrok és produceri trükkök nélkül is végig fenntartja az érdeklődést.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!