Visszhang: film

Hogyan szexeljünk

  • SzSz
  • 2024. április 10.

Visszhang

A közkeletű bölcsesség szerint, ami úgy néz ki, mint egy buta tinifilm – sőt még a címe is olyan –, az tényleg az.

Molly Manning Walker rendezői bemutatkozását három BAFTA-ra jelölték, Cannes-ban pedig megnyerte az Un Certain Regard szekciót. De nem ezért kell többet gondolnunk róla, hanem inkább azért, mert jócskán lehasznált témáját igyekszik a maga apró nüanszaival együtt bemutatni.

Az alapsztori megtévesztő: három barátnő Krétára utazik, ahol csak inni és bulizni akarnak, elfelejteni, hogy hamarosan fény derül arra, melyik egyetemre vették fel őket. Egyikük, Tara emellett szeretné végre szüzességét is elveszteni, pusztán ezért az Amerikai pitéhez mérni a Hogyan szexeljünket azonban olyan, mint az Annie Hallt A szürke ötven árnyalatához hasonlítani, csak azért, mert mindkettő középpontjában a szerelem és a vonzódás áll. A végtelen partizás mögött szép lassan megmutatkozik a szereplők valódi személyisége, azok az apróságok, amelyeket a smink és a kacér egyenöltözet igyekszik elfedni. Tara két sráccal is közelebbi viszonyba kerül, ők pont úgy festenek, mint azok, akik nap mint nap csatatérré változtatják a pesti bulinegyedet, de a gesztusokból és pillantásokból mégis kiderül, hogy szöges ellentétei egymásnak. Az alkoholmámoros estén egyikükkel megtörténik a dolog – de Tara valóban beleegyezett? Akarta – és ha igen, így akarta-e? A szüzességünk elvesztését a legtöbb film életünk egyik legfontosabb döntéseként mutatja be, az odáig vezető apró döntések sorát azonban kevés mozi ábrázolja olyan érzékenyen, mint a Hogyan szexeljünk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."