Visszhang: film

Az első ügy

  • - ts -
  • 2025. szeptember 17.

Visszhang

Az eddig tévésorozatokat és rövidfilmeket rendező Victoria Musiedlak szép és csendes filmje az odavetettségről szól.

Megmutatja, hogyan zajlik az, amikor egy gyermeket a farkasok elé löknek, és a farkasok megeszik. Aztán az egyiknek megakad a torkán. A film gyakorlatában ez úgy fest, hogy az ügyvédi irodánál asszisztensként dolgozó leány (Noée Abita), aki majd, ha nagy lesz, pénzügyekkel foglalkozik, ám addig valamikor az éjszakában, bulizásból hazafelé szédelegve hívást kap a főnökétől, hogy azonnal induljon Párizsból Arrasba, ahol várja egy gyerekrablási ügy, ne nagyon csináljon semmit, csak legyen ott a gyanúsított mellett. Jóformán oda sem ér, amikor már gyilkossági ügy lesz a gyerekrablásból. Arrasban pedig várják a farkasok, a rendőr, a tettes, az ügyészség, a bíró.

Victoria Musiedlak minden külsődleges eszközt felsorakoztat hőse ábrázolásakor, s minden terhet színésznője nyakába rak (ez voltaképpen érthető is). Noée Abita kicsi, rémült, s akkora a szeme, mint egy tányérsapka: a vak is látja, gyermek. És elveszít mindent, de mindent: az első ügyét, a kliensét, a barátnőjét, az anyja megbecsülését, még a szüzességét is. Musieldlak nem nagyon jut túl a veszteség precíz lajstromozásán, megmutatásán, de valamiért ragaszkodik hozzá, hogy megoldást kell találnia mindarra, amit elővezetett. S ezzel pont azt veszti el, aki eddig vezette: a főszereplőjét. Nem kell persze aggódni, nem fordul jóra minden. Az ártatlanság elvesztése, ó, jaj, mivel is járna mással, mint a farkassá válással, bár a vámpír pontosabb hasonlat lett volna.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.