Visszhang: film

Egy másik Párizs

  • SzSz
  • 2025. szeptember 17.

Visszhang

A vidéken élők általában a nagyváros nyüzsgése felé gravitálnának, míg a metropoliszban robotolók a csendes vidéki idillre vágynak – legalábbis a filmekben.

Így van ezzel hősünk, Dawn is: egy farmon él, így természetesen kezeslábast hord és egy koszos pickupot vezet, de ő a lapát és a tehéntrágya helyett művészetre és kreativitásra vágyik.

Álma, hogy Párizsban járjon művészeti iskolába; hogy balalajkán játszik, fest vagy dalol-e, az sokáig ki sem derül (meglepetés: valójában rajzol és szobrászkodik). De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a romantikus filmek hagyományaihoz híven rájöjjön: valójában tök mindegy, mit szeretne, a szerelem legalább annyira fontos.

Dawnnak nincs pénze a tengerentúli kalandra, ezért testvére sugalmazására elindul egy párkereső realityben, amelyben épp a francia fővárosban kellene keresnie az igazit. A csavar a dologban, hogy valójában a műsor a texasi Parisban játszódik – ha ez egy Jim Jarmusch- vagy Noah Baumbach-film lenne, itt lenne a helye néhány bennfentes Wim Wenders-poénnak. Ez azonban egy gyomorrontóan habos netflixes románc, ahol nincsenek poénok, csak félreértések és hasraesések; nincsenek figurák, csak sablonba bújtatott ismerős színészek. Ezúttal Miranda Cosgrove és Pierson Fode a soros, mindkettőt olyan disney-s gyerekműsorokban ismerhette meg a nagyérdemű, mint az iCarly. Az Egy másik Párizs belőlük igyekszik romantikus hősöket kreálni, miközben egyszerre idézi meg a hallmarkos karácsonyi filmek és A Nagy Ő szellemét és sekélyességét.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.