Visszhang: tánc

Az utolsó csárdás

  • - sisso -
  • 2022. január 5.

Visszhang

Kovács Gerzson Péter (KGP) független táncműhelye, a TranzDanz az idén lesz 35 éves.

A koreográfus generációjának azon ritka madara, aki szakadár néptáncosként megtartotta a kezdeti kortárs elszántságot, és szövevényes, de jól leírható motívumok és ciklusok mentén építi az életművét.

KGP táncszériái elnyúlnak az időben. Legújabb koreográfiája, a csárdástrilógia záródarabja például mintha a 2006-ban bemutatott Bankett című előadáshoz nyúlna vissza: a „baljós jövőkép” sorozat részeként is értelmezhető. A társulat LOST című munkáját háromszor nem mutatták be a járványhelyzet miatt, aztán a Csárdás a zivatarban és a Tranzit című produkciót is lezavarták Az utolsó csárdás előtt. Utóbbi igazán impozáns, radikálisan látványos buli lett.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.