Visszhang: film

Ne nézz fel!

  • SzSz
  • 2022. január 5.

Visszhang

24 évvel ezelőtt is épp egy aszteroida közelített felénk a filmvászonról, hogy mindannyiunkat megsemmisítsen – Bruce Willis és társai hamar kezelésbe is vették a dolgot.

Az Armageddonban még az egész világ egy emberként drukkolt a hősöknek, abban pedig mindenki egyetértett, hogy amit látunk, az baromság, de felettébb szórakoztató. Ma, amikor ugyanaz az üstökös közelít felénk, Adam McKay rendező szerint tudomást sem veszünk róla; majd a közelítő tragédiáról beszámoló két tudós közül az egyiket – Leonardo DiCaprio – elkezdjük szexualizálni, a másikat – Jennifer Lawrence – pedig egyszerűen hülye picsának bélyegezzük, mert nem akarja betartani az idióta tévéműsorok társalgási szokásait. Aztán jönnek a regnáló amerikai elnök politikai játszmái, s a még őt is rövid pórázon tartó techguru bevételoptimalizálásai; egy híres énekes, aki szakít, majd élő adásban ismét összejön egy másik híres valakivel – szóval a médiának meg az azt fogyasztóknak sincs idejük a világ végével foglalkozni.

McKay haragszik rájuk, az egyszerű emberekre, a politikusokra és a közösségi médiára is – legjobban mégis azért neheztel, mert Oscar-díja (A nagy dobás) és számtalan jelölése (Az alelnök) ellenére valószínűleg örökre úgy emlékszünk majd rá, mint A híres Ron Burgundy legendája alkotójára, aki egy ponton úgy döntött, megkomolyodik. Apokalipszis-szatírája ugyan tele van jó ötletekkel, de a túlnyújtott játékidő nagy részét mégis közhelyek arcunkba ordibálása teszi ki.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.