Visszhang: lemez

Car Seat Headrest: The Scholars

Visszhang

Elsőre meglepőnek hangozhat, hogy a Car Seat Headrest új albumán egy rockoperát hallhatunk.

Will Toledo zenekara leginkább a kilencvenes évek lepattant alterrockjából táplálkozik, ugyanakkor a frontember mindig is vonzódott a konceptalbumokhoz és a hosszabb kompozíciókhoz, úgyhogy csak idő kérdése volt, hogy mikor talál egylemeznyi anyagot összefogó történetet. A The Scholars egy coming-of-age sztori, amely tényleg átgondolt univerzum: a dalokban több mint tíz karakter szólal meg, az ősbemutatón nyomtatott librettót osztogattak a közönségnek, és még egy online játékot is készítettek, hogy bevezessék a hallgatókat a lemez világába.

Mégsem emiatt emlékezetes a seattle-i zenekar új albuma. Inkább azért, mert Will Toledo azon kevesek közé tartozott, aki valódi, tömegeket megmozgató sikert tudott kovácsolni abból, hogy otthon összerakott lemezeit felrakta a Bandcampre, az utóbbi években viszont úgy tűnt, hogy összeroppan saját karrierjének és csúcsművének (Teens of Denial, 2016) súlya alatt. Legutóbbi lemezének (Making a Door Less Open, 2020) kütyüs kísérletezgetéseit nem fogadta túl jól a közönség, egészségi problémái miatt pedig majdnem kénytelen volt feloszlatni a zenekarát. Az új anyagán viszont újra jó formában hallhatjuk: a helyenként bonyolultabb szerkezetek ellenére is azonnal ragadó dalokat ír, amelyeken egyszerre ott van Bruce Springsteen és a Pavement nyoma. Noha nem az összes tíz perc feletti dal makulátlan (van belőle három is), de azért jó ismét önfeledtnek hallani őt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)