Visszhang: lemez

Erin Morley, Lawrence Brownlee: Golden Age

Visszhang

Könnyebb lenne megegyezni abban, hogy az opera aranykora már elmúlt, mint kijelölni, hogy az énekes színház mikor és hol élte virágkorát.

Az album két amerikai énekese szerint a bel canto volt az a korszak, amikor a zeneszerzők valóban az emberi hang szépségét és lenyűgöző képességeit ünnepelték, de hát kár lenne kisebbíteni Mozart vagy Wagner jelentőségét. Különben hiába szerepelnek Donizetti, Bizet, Rossini és Delibe duettjei és áriái a lemezen, a borítón az üvöltő húszas évek art deco stílusában virít a két énekes, az pedig már a rádió aranykora volt. Talán ők sem véletlenül választották a Don Pasquale „Tornami a dir che m’ami…” kezdetű áriáját zárószámul, amely száz évvel ezelőtt Amelita Galli-Curci és Tito Schipa hangján szállt az éterben, nagy sikerrel. A lemez minőségére rossz szavunk nem lehet. Erin Morley elegánsan, erőlködés nélkül énekel a felső regiszterben, Gilda áriájában (Rigoletto) könnyedén trillázik, de a Lakmé Harangáriájában csillogtatja meg leginkább a koloratúráját. Lawrence Brownlee, aki két éve a Müpában is bel cantót énekelt, a Marino Faliero című, kevéssé ismert Donizetti-operát is előszedi néhány magaslati mutatvány kedvéért, miután énekelt a jóval ismertebb Gyöngyhalászokból. A valódi izgalmat a duettek jelentik: Brownlee szenvedélyes Tonio, Morley kacér Marie (Az ezred lánya), a kétfelvonásos Rossini-ritkaságban, az Ory grófjában az egyik kalandor, a másik a csábítást csipkelődve fogadja, míg A szép perthi lány duettjében (Bizet) mélyebb drámai átélést hallunk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.