Visszhang: film

Hókusz pókusz 2

  • SzSz
  • 2022. október 12.

Visszhang

Covid-mozinapló, sokadik felvonás: a pandémia miatt üresen kongó filmszínházakban ismét bemutatják a Hókusz pókusz című 17 éves filmet, mely története során először a nézettségi lista tetejére mászik.

Az 1993-as mozi ugyanis bemutatójakor megbukott, többek között azért, mert a Szabadítsátok ki Willyt! volt a versenytársa, na meg azért is, mert halloweeni témája ellenére júliusban tűzték műsorra.

De ez nem elég, mert a Hókusz pókusz szép lassan kultuszfilmmé vált, nem utolsósorban a főszereplő trió miatt. Ám Bette Midler, Kathy Najimy és Sarah Jessica Parker ma már közel sem akkora húzónevek, hogy ne ugorhassanak fel a menetrend szerinti nosztalgiavonatra. A folytatás ellenben már a vásznak helyett a streamingre érkezett, és pont olyan, mint a hasonló, mostanában tömegével újramelegített klasszikus: tömény nosztalgia, amely az új nézőknek nem elég eredeti, a régi rajongóinak pedig túlságosan felhígított.

A második rész arról szól, hogy hogyan lettek a Sanderson nővérek Salem hírhedt boszorkányai. Közben természetesen néhány fiatal suhanc ismét megidézi őket, így újra elkezdődik az örök életért folytatott, zenés betétekkel sűrűn tűzdelt küzdelmük. Az utazóeszköznek használt seprűket olykor már okosporszívók helyettesítik, s a leglényegesebb elem is változott: oda az első rész valóban rémisztő hangulata, merészsége és frivol hangja, amely még a 90-es években is szokatlannak számított egy családi filmben. Ami maradt, az tökéletesen polkorrekt, és ehhez mérten tökéletesen unalmas.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.