Visszhang: film

Interjú a herceggel

Visszhang

Az angol királyi család szerepe jó nagy átalakuláson ment át a fennállása óta, ma már inkább csak tévésorozatok és filmek témaadójaként látja hasznukat az ember.

Bár kérdés, hogy ők mennyire örülhetnek a Spencer vagy A király beszéde, pláne A korona láttán, tudva, hogy megítélésük rohamosan romlik az alattvalók szemében, de annyira azért nem aggódhatnak emiatt, hogy ne tegyenek időről időre kép­ernyőre termett ostobaságokat.

Jeffrey Epstein történetének szövetét 2005 óta próbálják felfejteni és még ma sem látjuk a munka végét, noha számos ocsmányság derült ki róla és üzletfeleiről. Az egyik legnagyobb név kétségkívül András yorki hercegé, akinek Epsteinhez fűződő barátsága különösen felizgatta a médiát. A média azonban András yorki herceget kevésbé (ritka a kiskorú riporter), így leültetni őt egy interjúra, az maga a dráma, ahogy ezt Rufus Sewell és Gillian Anderson remek párosa be is bizonyítja e verbális közelharcra kicsúcsosodó filmben, ahol mindenkinek sok a vesztenivalója.

Egy tinédzser lány megerőszakolásában lehet része a királyi sarjnak, s minderről akkora nézettségű interjút készít a BBC, hogy arról filmet csinál a Netflix. Nem vélünk ebben valamilyen aggasztó mintázatot felfedezni? Itt ugyanis mindenki az elnémított áldozatot védi, ám érdekes módon ő az egyetlen, akinek a hangját nem halljuk. Persze a pedofília rossz dolog, ennyi kiderül, de ez a film nem az áldozat szenvedésének tanúsága, hanem a sajtó, közelebbről Sam McAlister, Emily Maitlis és Philip Martin törtetésének sikertörténete.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.