Visszhang: lemez

Vampire Weekend: Only God Was Above Us

Visszhang

A gyerekdalok egyszerűsége, az afrikai pop furcsa ritmusai és a Beach Boys-lemezek derűs idillje keveredett a Vampire Weekend 2008-as, cím nélküli debütáló lemezén.

Első anyagával a New York-i kvartett egy csapásra az indie pop elitjében találta magát, azóta pedig még magasabbra jutottak: besöpörtek Grammy-díjakat, sikeres világ körüli turnékat bonyolítottak le, albumaik pedig rendre az amerikai lemezlista tetején landolnak.

A most megjelent Only God Was Above Uson a zenekari tagok újra egymásra találtak. A Vampire Weekend előző anyaga, a 2019-es Father of the Bride ugyanis a frontember Ezra Koenig szólólemeze volt, most viszont újra együtt dolgozott társaival, egy dal erejéig pedig még az egykori billentyűs, Rostam Batmanglij is beült a produceri székbe. Az együttes zenei DNS-e olyannyira változatlan, hogy az új anyag több helyen is egyértelműen visszautal az első lemez időszakára: a Connect például a Mansard Roof dobtémáját hasznosítja újra, a Classical fő motívuma pedig a Bryn című dalt idézi. Ami változott: a korábbi szellős hangszerelések helyét most jóval túlzsúfoltabb hangkép vette át; Bachot idéző zongorafutamok, recsegős hiphop beatek, nagyzenekaros betétek gondoskodnak róla, hogy minden dal teljesen más környezetben érjen véget, mint ahogy elkezdődött. Ez furcsa kontrasztot alkot Koenig egyszerűségre törekvő dallamaival, és bár elsőre az Only God Was Above Us botrányos katyvasznak is tűnhet, apránként hallgatva kiderül, hogy mindennek megvan a maga funkciója.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.