Visszhang: lemez

Jimi Hendrix Experience

Visszhang

Los Angeles Forum: April 26, 1969

Ha a múlt század vége felé egy (nyugati) lemezboltban bekötött szemmel kellett volna választani, nagy eséllyel Jimi Hendrix valamelyik posztumusz kiadványát húzzuk elő. Az 1970-ben elhunyt gitárosnak életében három koncertlemeze jelent meg, de az­óta egy sor vegyes minőségű élő felvételét is kiadták; több mint negyven efféle albumot ismerhetünk. Vagyis nem nagy meglepetés, hogy novemberben, a gitáros születésének 80. évfordulójára megint „élő” lemezt adtak ki.

A Los Angelesben rögzített, 1969-es felvétel nem tartogat sok meglepetést. A koncerten elhangzó dalok már megjelentek olyan soklemezes, fantáziadús elnevezésű válogatásokon, mint a The Jimi Hendrix Story (1992), a The Jimi Hendrix Collection (2001) vagy a The Jimi Hendrix Anthology (2010), így gondolhatnánk azt is, hogy a ZZ Top-os Billy Gibbons kísérőszövegével feldobott pazar kiadványnak inkább a polcon, mint a lemezjátszón volna a helye. Ám egy esélyt érdemes adni a lassan 54 éves felvételnek. Legfőképp azért, mert a mostani lemezen elejétől a végéig hallható a Los Angeles-i esemény, és így valóban koncertélményt nyújt, nem úgy, mint a korábbi antológiák. A kilenc szám közül kiemelkedik a finálé, a Woodoo Child párosítása a Cream Sun­shine of Your Love-jával több mint ne­gyed­órában, illetve a hasonló hosszúságú Tax Free, amelyet Jimi Hendrixnek és társainak – Mitch Mitchell dobosnak és Noel Redding basszusgitárosnak – volt bátorságuk nyitószámként eljátszani.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.