Visszhang: lemez

Jimi Hendrix Experience

Visszhang

Los Angeles Forum: April 26, 1969

Ha a múlt század vége felé egy (nyugati) lemezboltban bekötött szemmel kellett volna választani, nagy eséllyel Jimi Hendrix valamelyik posztumusz kiadványát húzzuk elő. Az 1970-ben elhunyt gitárosnak életében három koncertlemeze jelent meg, de az­óta egy sor vegyes minőségű élő felvételét is kiadták; több mint negyven efféle albumot ismerhetünk. Vagyis nem nagy meglepetés, hogy novemberben, a gitáros születésének 80. évfordulójára megint „élő” lemezt adtak ki.

A Los Angelesben rögzített, 1969-es felvétel nem tartogat sok meglepetést. A koncerten elhangzó dalok már megjelentek olyan soklemezes, fantáziadús elnevezésű válogatásokon, mint a The Jimi Hendrix Story (1992), a The Jimi Hendrix Collection (2001) vagy a The Jimi Hendrix Anthology (2010), így gondolhatnánk azt is, hogy a ZZ Top-os Billy Gibbons kísérőszövegével feldobott pazar kiadványnak inkább a polcon, mint a lemezjátszón volna a helye. Ám egy esélyt érdemes adni a lassan 54 éves felvételnek. Legfőképp azért, mert a mostani lemezen elejétől a végéig hallható a Los Angeles-i esemény, és így valóban koncertélményt nyújt, nem úgy, mint a korábbi antológiák. A kilenc szám közül kiemelkedik a finálé, a Woodoo Child párosítása a Cream Sun­shine of Your Love-jával több mint ne­gyed­órában, illetve a hasonló hosszúságú Tax Free, amelyet Jimi Hendrixnek és társainak – Mitch Mitchell dobosnak és Noel Redding basszusgitárosnak – volt bátorságuk nyitószámként eljátszani.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."