Visszhang: film

Jöjj vissza hozzám

  • SzSz
  • 2022. február 16.

Visszhang

Néhány évvel ezelőtt az ilyesfajta „szerezzük vissza exeinket, s közben jöjjünk rá, hogy mi is összeillünk” típusú romkomok a biztos bevétel tudatában, A listás szereposztással még havi rendszerességgel érkeztek a mozikba.

Ma már minden valamirevaló, a Ryan Gosling–Jennifer Lawrence sztárvonal felett elhelyezkedő színész valamelyik franchise- vagy szuperhős istálló szekerét tolja, a romkomok többsége pedig a streamingszolgáltatók kínálatába száműzetett – ahol persze pont százszor többen nézik meg őket, mint a nagyvásznon. Mindennek persze akadnak más előnyei is: egyre több etnikumba tartozó főhős, illetve kisebbségek problémáit bemutató, komplexebb sztori nyerhet teret.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.