Visszhang: film

K-pop démonvadászok

  • SzSz
  • 2025. augusztus 6.

Visszhang

Blackpink, Big Bang és persze a BTS – csak három példa a K-popra, azaz a koreai popzenére, amely már réges-rég átkelt Ázsián, hogy az egész világot letarolja.

Ehhez képest fura, hogy a trendérzékeny hollywoodi filmipar csak most vetette ki hálóját a stílusra, hogy szintetizálva-amerikanizálva filmet készítsen belőle. Ez a K-pop démonvadászok, amely a Netflix történetének egyik legnagyobb sikere lett, a benne hallható zenék pedig a slágerlistákat ostromolják – persze, hogy máris több folytatást és egy egész filmes univerzumot terveznek belőle.

Maggie Kang és Chris Appelhans animációjának főszereplői egy koreai lánybanda, a HUNTR/X tagjai. Szuperstílusosak, szuper­sikeresek és szuperkeményen dolgoznak – na de az éneklésükön több múlik, mint egy koncert sikere: zenéjükkel képesek távol tartani az emberiségre leselkedő démonokat. Mindezt egy Honmoon nevű mágikus szupervonallal teszik: minél többen és elszántabban rajonganak értük, annál erősebb és nagyobb a Honmoon. Egyikük, Rumi azonban sötét titkot rejteget, így amikor a démonvilág egy rivális fiúbandával támad ellenük, nemcsak a szörnyekkel, de az érzelmeikkel is meg kell küzdeniük.

Nem kell a stílus rajongójának lennünk, hogy értékelni tudjuk a film Pókverzumot idéző látványvilágát, vagy az önmagunk elfogadásáról szóló mondanivalóját. Akármennyire stílusosan mutatja be azonban a K-pop-ipart, annak árnyoldaláról (kizsákmányolás, kirakatélet és társai) kevés szó esik, ahogy a démonmitológiát is csak vázlatosan rajzolták fel az alkotók.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.