Nem sokkal utána nekiállt a folytatásnak is, de négy dal megírását követően súlyos szerzői válság állt be nála. Szerinte a pandémia és a lockdown okozta, mert miután lakóhelyet változtatott (Connecticut államba költözött), új ötletek születtek. Első körben a két tavalyelőtti National-albumba tolta a kreatív energiáit, de aztán a második szólólemez fonalát is fel tudta venni. Sok közreműködőt gyűjtött maga köré, többek között az új számok nagy részében társszerző Sean O’Brient, valamint az előző LP producerét, a soullegenda Booker T. Jonest. Ahogy zenekara esetében, úgy most is fontosak a női szereplők: két duett is szerepel a Get Sunkon. A Breaking Into Actingben a Hand Habits név alatt alkotó Meg Tilly, a Silver Jeepben pedig Ronboy alias Julia Laws vendégeskedik. Berninger több dalban is az Indianában töltött gyerekkorára emlékezik vissza, az állam nevét három trackben is megemlíti. Szerinte a lemez akár az Állj mellém című film alternatív soundtrackje is lehetne, és persze a művésztől megszokott pozitív melankólia ezúttal is folyamatosan uralja a dalokat. A színvonal egy kicsit az öt évvel ezelőtti Serpentine Prison alatt marad, de a nyitó Inland Ocean, a spoken wordös Nowhere Special, a már említett Breaking Into Acting és a tűnődő hangulatú Little By Little így is emlékezetes, nem beszélve a szinte slágeres, pörgős Bonnet of Pinsről, amelyben O’Brien az utóbbi évek egyik legjobb gitárszólójával rukkol elő.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!