Visszhang: sorozat

Minx

Visszhang

„Orális szex a #metoo korában?” – hangzik el a tételmondat a tavalyi év egyik legkedveltebb filmjében.

De A világ legrosszabb embere kifejezetten a mai kort célozza, így a 70-es években játszódó Minxet nézve elgondolkodtató látni, hogy a társadalom továbbra is megkötésekben gondolkodik, amikor felszabadulás néven a „muszájtól” a „nem lehetig” húzza a női szexualitás kereteit.

Joyce (Ophelia Lovibond) az eminens újságíró, akinek teljes identitását saját, feminista témájú magazinjának tervezgetése alkotja, Doug (Jake Johnson) pedig a pénzéhes lapkiadó, aki a progresszív eszmében csak egy eddig lefedetlen piac, a női vágy kínálta profitot látja. Kettejük közös munkájából születik a Minx, amely meztelen férfiak kihajtogatható poszterei közé igyekszik munkahelyi zaklatásról és antibébiről szóló cikkeket besuvasztani. Érintett témáikkal majd’ minden aktivizálható csoportot lefednek, így akit nem olvasóként, azt hangos ellenzőként érik el. Már csak az a kérdés, hogy a női pornó vagy a nemi egyenjogúság gondolata-e a nagyobb tabu a 70-es évek Amerikájában?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.