tévésmaci

Rókahalászat

  • tévésmaci
  • 2022. április 20.

Film

Amikor Sztupa és Troché lementek az MHK-pályára, épp elkezdett esni az eső.

Még nem zuhogott, inkább csak csepergett, de az előző égszakadás hagyta tócsákban azért szépen sokasodtak a karikák. Sztupa felhajtotta viharkabátján a gallért, Troché szorosabbra húzta orkánján az övet. Ők aztán nem fognak ronggyá ázni, a viharkabát mindent kibír, nézd most is a csöppöket a fakó sárga anyagon, ahogy megjelennek sorban, mind kiad egy kis alakzatot, hogy aztán mellé érkezvén rögtön összemosódjon vele a társa, s végül egy nagyobb felületet sötétre, már-már sötétzölden feketére fessenek, egyelőre csak a tarkó alatti hátrészt a vállak között. Troché Bécsből hozatta az orkánját, annak meg sem kottyan pár csepp eső, nem beszélve a csinosságáról. Megnézik benne az embert az utcán, a barnában már nem annyira, de a sötétkékben még sokan. Hamarosan persze ki fog menni a divatból, s akkor érdemes lesz anorákra váltani. A viharkabát kétségkívül örök darab, bár Sztupa benne kicsit olyan Matula bácsis, a fiatal Matula bácsi, ha feljön Pestre. Tényleg, van olyan, hogy fiatal bácsi, állította meg gondolatainak futamát Troché, majdnem a járásában is megtorpant, de végül csak vállat vonyított, a fiatal Matula, bácsi nélkül, az ereje teljében kicsattanó, minden ösztövérsége dacára is robusznyinak ható Matula lépdel mellettem, s ennek megnyugtatónak kéne lennie. Na jó, valamennyire az, biztos ezen is túlleszünk, bár lesz némi hőzöngés, mindig van hőzöngés.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."