Visszhang: film

Nálad vagy nálam?

Visszhang

A menő nagyvárosi nőfaló, aki a szíve mélyén érzelmes férfi, illetve a túlaggódó kertvárosi anyuka, aki nem tudja magáról, hogy valójában szex­ideál, régóta barátok.

Mindketten magányosak, és nem is sejtik, hogy amit kerestek, végig a szemük előtt volt. Az ötlet a Hallmark-filmek egyediségéről árulkodik, az elmúlt fél órában nem is láttunk hasonlót. Újabb Netflix-gyártás, amelyben a cselekménynél sokkal izgalmasabb az a történet, hogyan vették rá a színészeket a szereplésre. Reese Witherspoon és Ashton Kutcher bizonyították már, hogy többre képesek ennél, így visszabújni a bugyuta archetípusok jelmezébe, nyilván kínos lehetett nekik. És a nézőnek is az.

Az alkotás kipipál minden elvárt elemet, az ellentétes személyiségek mókás szituációkba keverednek, a harsány viselkedésével kontrasztot nyújtó mellékszereplőt és az ügyeletes tökfilkót is megkapjuk, sőt még huncut osztott képernyős megoldásokkal is nyűgöznek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.