Visszhang: kiállítás

Németh László: You Never Can Tell

A képi kifejezésmódok technikai és tartalmi lehetőségeit újraértelmező, sokoldalú művész legújabb, Chuck Berry egyik leghíresebb dalának címét viselő önálló kiállítása a fotótranszfer technikát helyezi a középpontba.

Mégis a GPS az önmaguk elől menekülőknek című, fekete-fehér, vázlatos, karikatúraszerű portrékat felvonultató ironikus, társadalom­kritikus munkával nyit. A kísérletezés jegyei és a nyitottságra való hajlam jellemzi az egész tárlatot, hasonló munkákat láthatunk Némethtől az Esterházy Art Award csoportos kiállításán is a Ludwig Múzeumban. Játékosnak és improvizatívnak tűnik az a szén- vagy krétarajz is, amely akár a francia Jean Dubuffettnek, az art brut mozgalom úttörőjének kései utódjaként is láttatja az alkotót. Ám ezek a régi és új rajzok (van olyan, amely 2013-as dátumú) inkább csak megtámasztják az anyag „fő művét”, amely minden elemében többértelmű. Ez a Post-Internet stílushoz illeszkedő – Instagram képekből felépített – alkotás méretében is túlmutat a grafikákon vagy felvételeken. Vegyes technikával készült: különböző méretű, fekete-fehér, alacsony felbontású fotók nyomatai egy fehér vásznon, a többi felületen valószínűleg grafittal vagy sprayfestékkel felvitt szimbólumok, firkák, betűk. Talán erre utal leginkább a cím. Nem véletlen, hogy a mellette lévő, enyhén szürrealista rajzon a „deconstruct” szót olvashatjuk: tényleg úgy érződik, hogy az értelmező itt bármit megkérdőjelezhet, lebonthat, újra összerakhat, rossz megoldás nem létezik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.