Mégis a GPS az önmaguk elől menekülőknek című, fekete-fehér, vázlatos, karikatúraszerű portrékat felvonultató ironikus, társadalomkritikus munkával nyit. A kísérletezés jegyei és a nyitottságra való hajlam jellemzi az egész tárlatot, hasonló munkákat láthatunk Némethtől az Esterházy Art Award csoportos kiállításán is a Ludwig Múzeumban. Játékosnak és improvizatívnak tűnik az a szén- vagy krétarajz is, amely akár a francia Jean Dubuffettnek, az art brut mozgalom úttörőjének kései utódjaként is láttatja az alkotót. Ám ezek a régi és új rajzok (van olyan, amely 2013-as dátumú) inkább csak megtámasztják az anyag „fő művét”, amely minden elemében többértelmű. Ez a Post-Internet stílushoz illeszkedő – Instagram képekből felépített – alkotás méretében is túlmutat a grafikákon vagy felvételeken. Vegyes technikával készült: különböző méretű, fekete-fehér, alacsony felbontású fotók nyomatai egy fehér vásznon, a többi felületen valószínűleg grafittal vagy sprayfestékkel felvitt szimbólumok, firkák, betűk. Talán erre utal leginkább a cím. Nem véletlen, hogy a mellette lévő, enyhén szürrealista rajzon a „deconstruct” szót olvashatjuk: tényleg úgy érződik, hogy az értelmező itt bármit megkérdőjelezhet, lebonthat, újra összerakhat, rossz megoldás nem létezik.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!