Visszhang: könyv

Németh Róbert: Nem vagyok itt

Visszhang

A zenei újságíró és popzenész (Heaven Street Seven, Pegazusok Nem Léteznek) önéletrajzi elemekben bővelkedő regényének főszereplője Niedics Péter.

Niedics Péter töredékes élettörténete a gyerekkorától a negyvenes éveinek közepéig rajzolódik ki a rövid, egymáshoz lazán kapcsolódó, nem kronologikus sorrendű fejezetekben. Niedics fiatal felnőtt korának kezdete egybeesik a rendszerváltással; ezek az évek a leghangsúlyosabbak a regényben.

Péter álmodozó, tépelődő, sodródó figura, aki nehezen találja a helyét. Igazi otthona a koncertek világa, csak a haverok között érzi jól magát, a popzenén keresztül nézi világot. Van is valami csodálatra méltó a popkultúra iránti őszinte lelkesedésében, s bár egykori osztálytársai stabilabb egzisztenciák lettek, valószínűleg Niedics szellemesebb és szórakoztatóbb társaság bármelyiküknél. A szerző lendületes újságírói stílusa átszivárog a szövegbe, s kifejezetten könnyen olvashatóvá teszi a művet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.