Visszhang: koncert

Nine Inch Nails

Visszhang

A zenekar utoljára 2014-ben járt Bécsben, és most nem albumturné alkalmából jött ismét az osztrák fővárosba – az aktuális koncertkörút a rejtélyes Peel It Back címre hallgat.

Nem feltétlenül bestofot játszanak, és a Stadthalléban is viszonylag szokatlan a szettlista. Akárcsak a két különböző egységből álló színpadkép. A kisebbiken nyitja Trent Reznor egyedül a bulit, zongorás kísérettel játssza el a Right Where It Belongsot. Utána fokozatosan csatlakoznak hozzá a többiek (Robin Finck gitáros, Alessandro Cortini basszusgitáros-billentyűs, Ilan Rubin dobos, valamint Reznor fő alkotótársa, Atticus Ross), és a negyedik dalt már a „rockszínpadról” adja elő a zenekar. Később a két kreatív főhős az előzenekari posztot betöltő Boys Noize kíséretében visszamegy „elektronizálni” a kicsi bokszba, de egyértelműen a zúzást értékeli jobban a számos magyart is magába foglaló közönség. A programot a klasszikus The Downward Spiral dominálja, miközben a Fragile-ról sajnos semmi nem hangzik el. Van viszont a Bowie-féle I’m Afraid of Americans, elképesztően feszes a Perfect Drug és a Head Like a Hole, az örök koncertzáró Hurt pedig már nemcsak a 90-es évek, hanem a könnyűzene történetének egyik legfontosabb dalává vált. A NIN nem vesztett az erejéből, fenomenális a produkció, a koncert három okból nem kap hibátlan osztályzatot: nem játszották a Something I Can Never Have-et; egy kissé rövid volt a show; a Stadthalléban nem lehet tökéletes hangzást produkálni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Varga Judit választása

Nem világos, milyen színjáték bontakozik ki szemünk előtt, az pedig végképp homályos egyelőre, végül hogyan döntenek: megteszik-e a „visszautasíthatatlan” ajánlatot, az érintett a tisztesség maradéka megőrzését választja vagy elfogadja az eddiginél is gátlástalanabb kézitusa katonájának szerepét a hatalomért.

Közel kétmilliárd forint vízdíjat követel az állam Miskolctól, a város bérlakásait adta fedezetként

A magyar állam 2023 végén úgy kapta meg ingyen a rezsicsökkentés miatt milliárdos hiányt halmozó MiVíz Kft.-t 24 milliárd forintos vagyonával, hogy konszolidációt ígértek Miskolcnak. Erre nem került sor, idén nyáron viszont benyújtotta 1,8 milliárdos ki nem fizetett vízdíj számláját a városnak. A törlesztés fedezeteként egy 2,2 milliárd forintra értékelt önkormányzati bérlakásos társasházát adta zálogba a fideszes városvezetés.

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).