Visszhang: koncert

Nine Inch Nails

Visszhang

A zenekar utoljára 2014-ben járt Bécsben, és most nem albumturné alkalmából jött ismét az osztrák fővárosba – az aktuális koncertkörút a rejtélyes Peel It Back címre hallgat.

Nem feltétlenül bestofot játszanak, és a Stadthalléban is viszonylag szokatlan a szettlista. Akárcsak a két különböző egységből álló színpadkép. A kisebbiken nyitja Trent Reznor egyedül a bulit, zongorás kísérettel játssza el a Right Where It Belongsot. Utána fokozatosan csatlakoznak hozzá a többiek (Robin Finck gitáros, Alessandro Cortini basszusgitáros-billentyűs, Ilan Rubin dobos, valamint Reznor fő alkotótársa, Atticus Ross), és a negyedik dalt már a „rockszínpadról” adja elő a zenekar. Később a két kreatív főhős az előzenekari posztot betöltő Boys Noize kíséretében visszamegy „elektronizálni” a kicsi bokszba, de egyértelműen a zúzást értékeli jobban a számos magyart is magába foglaló közönség. A programot a klasszikus The Downward Spiral dominálja, miközben a Fragile-ról sajnos semmi nem hangzik el. Van viszont a Bowie-féle I’m Afraid of Americans, elképesztően feszes a Perfect Drug és a Head Like a Hole, az örök koncertzáró Hurt pedig már nemcsak a 90-es évek, hanem a könnyűzene történetének egyik legfontosabb dalává vált. A NIN nem vesztett az erejéből, fenomenális a produkció, a koncert három okból nem kap hibátlan osztályzatot: nem játszották a Something I Can Never Have-et; egy kissé rövid volt a show; a Stadthalléban nem lehet tökéletes hangzást produkálni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Női dzseki trendek, amelyeket érdemes figyelni idén ősszel és télen

  • Támogatott tartalom

Az őszi-téli szezon mindig a kabátok és dzsekik időszaka: ezek a darabok nemcsak a melegedről gondoskodnak, hanem meghatározzák az egész öltözéked stílusát is. Idén a klasszikus megoldások mellett számos új irányzat is teret nyer, amelyek egyszerre praktikusak és divatosak. Nézzük, milyen trendek hódítanak a női dzsekik világában a következő hónapokban!

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.