Visszhang: film

Nő a reflektorfényben

  • SzSz
  • 2024. október 30.

Visszhang

Az idei év egyik legnagyobb horror meglepetésében egy tévés talkshow-ban idézik meg az ördögöt, és a stúdióban elszabadul a pokol.

Az Ördögi különkiadásnál is rémisztőbb tévétörténeti pillanatot mutat be azonban a Nő a reflektorfényben, hiszen míg az előbbi a „talált szalagos” módszerrel csak játssza, hogy mindez valóság, utóbbi tényleg egy igaz történeten alapul.

Eszerint egy nem túl sikeres színésznő, Cheryl Bradshaw egyfajta utolsó szalmaszálként elvállalja a szerepet egy ciki párkeresős tévé­show-ban. Az 1965-ben induló The Dating Game-ben három, paraván mögé bújt férfi versenyez egy nő kegyeiért. Szexuális töltetű kérdésekre kell minél szórakoztatóbb válaszokat adniuk, végül a nő kiválasztja, ki volt számára a legszimpatikusabb, és csak ezután találkoznak egymással szemtől szemben, végül kapnak egy wellness hétvégét valahol a festői Arkansas-ban.

Bradshaw szereplésekor azonban egy fura alak tűnik fel, aki rá­adásul meg is nyeri a műsort: ő Rodney Alcala, egy sorozatgyilkos, aki a valóságban ekkor már túl volt öt nő meggyilkolásán, és kétszer el is kapták fiatalkorúak megrontásáért. A főszerepet alakító Anna Kendrick (Egek ura, Tökéletes hang) első rendezői próbálkozása biztos kézről és még biztosabb ízlésről vall: a díszletektől kezdve a ruhákon át a frizurákig minden tökéletesen megidézi a kort. Bár túl sokáig időzik a tévés kulisszák között, így a thrillerrészletek jóval kevésbé hangsúlyosak vagy emlékezetesek, de a Nő a reflektorfényben így is remekül szemlélteti a női kiszolgáltatottságot.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.