Visszhang: film

Nő a reflektorfényben

  • SzSz
  • 2024. október 30.

Visszhang

Az idei év egyik legnagyobb horror meglepetésében egy tévés talkshow-ban idézik meg az ördögöt, és a stúdióban elszabadul a pokol.

Az Ördögi különkiadásnál is rémisztőbb tévétörténeti pillanatot mutat be azonban a Nő a reflektorfényben, hiszen míg az előbbi a „talált szalagos” módszerrel csak játssza, hogy mindez valóság, utóbbi tényleg egy igaz történeten alapul.

Eszerint egy nem túl sikeres színésznő, Cheryl Bradshaw egyfajta utolsó szalmaszálként elvállalja a szerepet egy ciki párkeresős tévé­show-ban. Az 1965-ben induló The Dating Game-ben három, paraván mögé bújt férfi versenyez egy nő kegyeiért. Szexuális töltetű kérdésekre kell minél szórakoztatóbb válaszokat adniuk, végül a nő kiválasztja, ki volt számára a legszimpatikusabb, és csak ezután találkoznak egymással szemtől szemben, végül kapnak egy wellness hétvégét valahol a festői Arkansas-ban.

Bradshaw szereplésekor azonban egy fura alak tűnik fel, aki rá­adásul meg is nyeri a műsort: ő Rodney Alcala, egy sorozatgyilkos, aki a valóságban ekkor már túl volt öt nő meggyilkolásán, és kétszer el is kapták fiatalkorúak megrontásáért. A főszerepet alakító Anna Kendrick (Egek ura, Tökéletes hang) első rendezői próbálkozása biztos kézről és még biztosabb ízlésről vall: a díszletektől kezdve a ruhákon át a frizurákig minden tökéletesen megidézi a kort. Bár túl sokáig időzik a tévés kulisszák között, így a thrillerrészletek jóval kevésbé hangsúlyosak vagy emlékezetesek, de a Nő a reflektorfényben így is remekül szemlélteti a női kiszolgáltatottságot.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.