Visszhang: film

Nő a reflektorfényben

  • SzSz
  • 2024. október 30.

Visszhang

Az idei év egyik legnagyobb horror meglepetésében egy tévés talkshow-ban idézik meg az ördögöt, és a stúdióban elszabadul a pokol.

Az Ördögi különkiadásnál is rémisztőbb tévétörténeti pillanatot mutat be azonban a Nő a reflektorfényben, hiszen míg az előbbi a „talált szalagos” módszerrel csak játssza, hogy mindez valóság, utóbbi tényleg egy igaz történeten alapul.

Eszerint egy nem túl sikeres színésznő, Cheryl Bradshaw egyfajta utolsó szalmaszálként elvállalja a szerepet egy ciki párkeresős tévé­show-ban. Az 1965-ben induló The Dating Game-ben három, paraván mögé bújt férfi versenyez egy nő kegyeiért. Szexuális töltetű kérdésekre kell minél szórakoztatóbb válaszokat adniuk, végül a nő kiválasztja, ki volt számára a legszimpatikusabb, és csak ezután találkoznak egymással szemtől szemben, végül kapnak egy wellness hétvégét valahol a festői Arkansas-ban.

Bradshaw szereplésekor azonban egy fura alak tűnik fel, aki rá­adásul meg is nyeri a műsort: ő Rodney Alcala, egy sorozatgyilkos, aki a valóságban ekkor már túl volt öt nő meggyilkolásán, és kétszer el is kapták fiatalkorúak megrontásáért. A főszerepet alakító Anna Kendrick (Egek ura, Tökéletes hang) első rendezői próbálkozása biztos kézről és még biztosabb ízlésről vall: a díszletektől kezdve a ruhákon át a frizurákig minden tökéletesen megidézi a kort. Bár túl sokáig időzik a tévés kulisszák között, így a thrillerrészletek jóval kevésbé hangsúlyosak vagy emlékezetesek, de a Nő a reflektorfényben így is remekül szemlélteti a női kiszolgáltatottságot.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."