Visszhang: lemez

Noel Gallagher’s High Flying Birds: Council Skies

Visszhang

Az utóbbi években egy kicsit eltűnt Noel Gallagher a reflektorfényből, amelyben inkább öccse, Liam lubickolhatott kedvére.

A báty High Flying Birds nevű zenekara utoljára bő öt és fél éve jelentkezett albummal, aztán kihozott egy EP-trilógiát meg egy válogatást; az utóbbin két új dal szerepelt. Most pedig itt a szólókarrier negyedik lemeze, amelynek címe a lakótelepekre (Noel is manchesteri panelekben nőtt fel), illetve a tűnődésre utal. A nemrég elvált idősebb Gallagher már az Oasis lemezein is sokszor volt tűnődő hangulatban az általa énekelt szerzeményeiben, és ebben a tekintetben most ért fel a csúcsra. De ez kétes dicsőség, ugyanis a Council Skies a pályafutása eddigi leggyengébb lemeze. A produkciót a totális unalomtól a Pretty Boy című dal menti meg, amelyben Johnny Marr gitározik (akárcsak további két számban), és amely zeneileg igencsak emlékeztet a Cure híres klasszikusára, a Forestre – nem csoda, hogy Robert Smith készített is belőle egy remixet Gallaghernek. A Manics-féle Walk Me to the Bridge-et és a Stones Satisfactionjét vegyítő Love Is a Rich Manben van még kraft, az viszont egészen furcsa, hogy a deluxe kiadáson jó pár dolog több izgalmat nyújt. Ilyen az említett Smith-remix, a címadó dal groove-os újraértelmezése egy The Reflex néven alkotó francia DJ által, egy Dylan-feldolgozás (You Ain’t Goin’ Nowhere), a Don’t Stop című régi Oasis-demó végső formába öntése, valamint a vidám hangulatú We’re Gonna Get There in the End. Az ilyen gyengébb albumok után szoktak jönni az újjáalakulások, bár erre azért most sem mernénk nagy összegben fogadni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.