Visszhang: lemez

Noel Gallagher’s High Flying Birds: Council Skies

Visszhang

Az utóbbi években egy kicsit eltűnt Noel Gallagher a reflektorfényből, amelyben inkább öccse, Liam lubickolhatott kedvére.

A báty High Flying Birds nevű zenekara utoljára bő öt és fél éve jelentkezett albummal, aztán kihozott egy EP-trilógiát meg egy válogatást; az utóbbin két új dal szerepelt. Most pedig itt a szólókarrier negyedik lemeze, amelynek címe a lakótelepekre (Noel is manchesteri panelekben nőtt fel), illetve a tűnődésre utal. A nemrég elvált idősebb Gallagher már az Oasis lemezein is sokszor volt tűnődő hangulatban az általa énekelt szerzeményeiben, és ebben a tekintetben most ért fel a csúcsra. De ez kétes dicsőség, ugyanis a Council Skies a pályafutása eddigi leggyengébb lemeze. A produkciót a totális unalomtól a Pretty Boy című dal menti meg, amelyben Johnny Marr gitározik (akárcsak további két számban), és amely zeneileg igencsak emlékeztet a Cure híres klasszikusára, a Forestre – nem csoda, hogy Robert Smith készített is belőle egy remixet Gallaghernek. A Manics-féle Walk Me to the Bridge-et és a Stones Satisfactionjét vegyítő Love Is a Rich Manben van még kraft, az viszont egészen furcsa, hogy a deluxe kiadáson jó pár dolog több izgalmat nyújt. Ilyen az említett Smith-remix, a címadó dal groove-os újraértelmezése egy The Reflex néven alkotó francia DJ által, egy Dylan-feldolgozás (You Ain’t Goin’ Nowhere), a Don’t Stop című régi Oasis-demó végső formába öntése, valamint a vidám hangulatú We’re Gonna Get There in the End. Az ilyen gyengébb albumok után szoktak jönni az újjáalakulások, bár erre azért most sem mernénk nagy összegben fogadni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.