Visszhang: tévésorozat

Nyomozás a földönkívüliek után

Az ufókkal és földön kívüli létformákkal foglalkozó műsoroknak kifejezetten jót tett a Pentagon „azonosítatlan légi jelenségeket” vizsgáló 2021-es jelenté­se.

George Knapp amerikai újságíró e vizsgálat kapcsán már nem is arra keres választ a hatepizódos doksijában, hogy léteznek-e földönkívüliek, hanem arra, hogy miért vannak itt, s mit akarnak tőlünk. Az elismert újságíró nem ufóhívőként kezdett foglalkozni az észlelésekkel három és fél évtizeddel ezelőtt, hanem bizonyítékok után kutató tévésként.

A körülbelül negyvenperces részekben Kelet-Oregon évtizedek óta tartó, s jól kivehető mintázatot mutató állatcsonkításait (az ugyancsak a Netflixen futó Megoldatlan rejtélyek legutóbbi évada is foglalkozik a témával), a brazíliai Colares-sziget 1977 és 1978 közti tömeges ufóészleléseit, a mexikói Tampico víz alatti rejtélyeit és az 1997-es phoenixi fényeket járják körül. Knapp segítője egy volt CIA-ügynök és egy korábbi vadászpilóta, akik becsülettel végzik feladatukat, de sajnos a reality irányába tolják a műsort, főleg úgy, hogy Jacques Vallée csillagász-informatikus, akiről Spielberg a Harmadik típusú találkozások François Truffaut játszotta professzorát mintázta, alig néhány percnyi képernyőidőt kap közben. Ennél is nagyobb baj, hogy a széria érdekes ugyan, de kevéssé koherens (például az UFO-észlelések című Netflix-produkció „fényévekkel” átgondoltabb), s jobbára ismert észleléseket hoz fel. Megszólít őszinte szkeptikusokat és hitelt érdemlő tanúkat, mégsem kapunk kielégítő válaszokat.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."