Visszhang: lemez

Sziámi AndFriends: Gyere, te bárki

Visszhang

Jól elindítja a lemezt a címadó dal.

A refrén könnyen megjegyezhető és énekelhető, az egyszerű, mégis hatásos gitártémának köszönhetően pedig már az első hallgatás után garantált a napokig tartó dallamtapadás. Ám ezt követően a torockói sírásók anekdotáinak rapbe hajló felidézése nem igazán áll jól Sziáminak. Az album első felét eléggé egysíkúvá teszik az egymást érő keserédes panaszkodások, amelyekhez sajnos a hangszerelés sem társít különösebb izgalmakat. Ennél is zavaróbb, hogy az utómunka során az éneksávok szinte kényszeresen lettek „tökéletesre” csiszolva, a hangkorrekció hol Sziámi hangját torzítja felismerhetetlenné, hol a szöveget teszi érthetetlenné. Pedig a legtöbb számnak kifejezetten jót tett volna egy kis karcosság, néhány hamis hang is belefért volna, hogy a végeredmény emberi maradjon. De a Reál, humán című számmal aztán megérkezik a hiányzó lendület, a burkolt és közvetlen politikai utalások alá ráadásul már zeneileg is több tökösség és fantázia jut. Ennek köszönhetően a „B oldal” végül megmenti az albumot. Vitathatatlan csúcspont a részben élőben rögzített Kik azok a magyarok?, amely a közéleti és kulturális személyiségek névsorát visszafogott pátosszal kapcsolja össze a sokszínűség ünneplésével, arról nem is beszélve, hogy Magyar Péter talán első popzenei említését is magával hozza. Kissé furcsa, hogy a dal klipes verziója néhány hónnappal korábban még Mi vagyunk a magyarok címen jelent meg.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."