Visszhang: film

Papíron jónak tűnt

  • SzSz
  • 2021. július 7.

Visszhang

„Ez egy zömmel igaz történet, mely hazugságon alapul” – állítja a kezdő felirat.

Iliza Shlesinger író-főszereplő szerint a film kábé háromnegyede valójában megtörtént vele, nekünk pedig nincs okunk kételkedni ebben. A komika személyiségén alapuló hősnő tipikus, romkomba illő módon (a műfaj szakirodalmában külön kifejezés létezik ezekre a sablonjelenetekre: meet cute, azaz aranyos találkozás, cuki-tali – vagy valami ilyesmi) futott össze a repülőtéren egy Daniel nevű férfival, aki azt állította magáról, hogy van egy modell barátnője, ő maga pedig hedge fund menedzserként dolgozik. Barátság szövődött köztük, majd a Harry és Sally után szabadon össze is gabalyodtak. Hónapokig voltak együtt, mire a nő rájött, hogy Daniel imázsa – egyszerre aranyos kocka és menő üzletember, aki a Yale-re járt és Beverly Hillsben lakik – nem több, mint egy szépen összerakott hazugsághalmaz. Az eszmélést követő őrült jelenetek vélhetően már a képzelet szüleményei: hősnőnk és barátnői móresre tanítják Danielt. S ez az, amit nem láttunk már százszor, legalábbis nem ebben a műfajban.

A Papíron jónak tűnt játékidejének nagy részében olyan, mint egy hosszúra nyújtott rémes randitörténet, amellyel partnerünk a vacsora érkezéséig hátralévő időt szeretné kitölteni: egyes pillanataiban kifejezetten szórakoztató, máskor unalmas és elcsépelt. Shlesinger sikeres komikus, egyéb filmszerepei és szkeccs sorozata mellett öt stand-up estet készített már a Netflixnek. Első önálló filmes próbálkozása viszont csak saját címének felel meg.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.