Visszhang: film

Papíron jónak tűnt

  • SzSz
  • 2021. július 7.

Visszhang

„Ez egy zömmel igaz történet, mely hazugságon alapul” – állítja a kezdő felirat.

Iliza Shlesinger író-főszereplő szerint a film kábé háromnegyede valójában megtörtént vele, nekünk pedig nincs okunk kételkedni ebben. A komika személyiségén alapuló hősnő tipikus, romkomba illő módon (a műfaj szakirodalmában külön kifejezés létezik ezekre a sablonjelenetekre: meet cute, azaz aranyos találkozás, cuki-tali – vagy valami ilyesmi) futott össze a repülőtéren egy Daniel nevű férfival, aki azt állította magáról, hogy van egy modell barátnője, ő maga pedig hedge fund menedzserként dolgozik. Barátság szövődött köztük, majd a Harry és Sally után szabadon össze is gabalyodtak. Hónapokig voltak együtt, mire a nő rájött, hogy Daniel imázsa – egyszerre aranyos kocka és menő üzletember, aki a Yale-re járt és Beverly Hillsben lakik – nem több, mint egy szépen összerakott hazugsághalmaz. Az eszmélést követő őrült jelenetek vélhetően már a képzelet szüleményei: hősnőnk és barátnői móresre tanítják Danielt. S ez az, amit nem láttunk már százszor, legalábbis nem ebben a műfajban.

A Papíron jónak tűnt játékidejének nagy részében olyan, mint egy hosszúra nyújtott rémes randitörténet, amellyel partnerünk a vacsora érkezéséig hátralévő időt szeretné kitölteni: egyes pillanataiban kifejezetten szórakoztató, máskor unalmas és elcsépelt. Shlesinger sikeres komikus, egyéb filmszerepei és szkeccs sorozata mellett öt stand-up estet készített már a Netflixnek. Első önálló filmes próbálkozása viszont csak saját címének felel meg.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)

Ide? Hová?

Magyarországon úgy megy, hogy négy­évente kijön a felcsúti jóember a sikoltozó övéi elé, és bemondja, hogy ő a Holdról is látszik.