Visszhang: koncert

Pat Metheny

Előző budapesti koncertje felejthető volt, főleg a sportcsarnoki akusztika, pontosabban annak hiánya miatt. 

Azt sem nagyon tudom felidézni, hogy mit tettek akkor hozzá az ismert, sőt méltán híres repertoárhoz. Most azonban új korszak nyílt a gitáros zenei pályáján, a nemrég ki­adott koncertfelvétel, a Side-Eye az első darabja akar lenni egy olyan sorozatnak, amelyen nagyon fiatalok játszanak vele, egymást váltva. Kifejezetten olyanok, akik a most 67 éves Methenyvel és a számaival már iskolai tananyagként ismerkedtek meg. Az ősz, bár még nagy hajú mester a kölyköktől akarna zenéjébe frissített vért ömleszteni? Ezzel sem volna gond, de a gitáros ezúttal maga is fiatalosan tüzes erőket tudott mozgósítani. Egy perc üresjárat nélkül két és negyed órán át ontotta a gyönyörű témákat, kimerítő mélységbe merülő, majd repülésig emelkedő szólókat, felvonultatta a 42 húrosát meg a gigaverklire emlékeztető, de bonyolult elektronikus masinát, az orkesztriont, váltogatta az akusztikust, a baritont és az elektromost.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.