Visszhang: dokumentumfilm

Az Abercrombie & Fitch felemelkedése és bukása

  • SzSz
  • 2022. május 4.

Visszhang

A 21 Jump Street – A kopasz osztagban a fiatal, zöldfülű rendőrök álruhában ülnek vissza az iskolapadba, hogy egy gimisek közt terjedő drog nyomába eredjenek.

Egyikük, Channing Tatum – a magas, izmos, jóképű – úgy próbál menővé válni, hogy már az első napján leüt egy meleg, fekete srácot. Amikor ő volt gimis, még így működött, a 2010-es évekre azonban a bullying és a kirekesztés cikivé vált. Nagyjából erről szól az Abercrombie & Fitch története is: hogyan szorult vissza a kirekesztő iskolai nagymenők kultúrája és nyert teret a másság, a sokszínűség és a befogadás eszménye Amerikában.

Mielőtt a világ egyik legutáltabb brandjévé vált, az A&F vadász- és szabadidős ruhákat árusított gazdag Hemingway-másolatoknak. Mike Jeffries a 90-es évek végén újraszabta a márkát: maradt az elit szemlélet, ám a Calvin Klein szexiségét ötvözte a Ralph Lauren főiskolás, preppy stílusával.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.