Kész horror az élete, a népszerű, kisvárosi lányhorda tagjai online és szemtől szemben is gúnyt űznek belőle túlsúlya és zárkózottsága miatt. Bár túlféltő édesanyja minden rezdülését árgus szemekkel követi, épp az abúzust nem veszi észre. Eseménytelen napjait vagy apja hentespultja mögött tölti, vagy a vadászatban segédkezik, amíg zaklatóit egy titokzatos idegen meg nem gyilkolja.
Carlota Pereda kaján humorral mesél, és gyengéd empátiával közelít Sarához, aki egyszerre a slasherfilmek final girljeinek és a feminista ihletésű horrorok veszélyes hősnőinek (Ördög bújt beléd, Nyers, A boszorkány) örököse. A bőven fröccsenő vér és a sötétben ólálkodó sorozatgyilkos könnyen elterelhetik figyelmünket a lényegről, ám a Röfi valójában egy kamasz lány nővé éréséről és szenvedések árán levetett gátlásairól szól. Laura Galán remekel a főszerepben, őrlődve a gyilkos iránti vonzalom és az undor, a bosszú és a megbocsátás, az elrejtőzés és a hajsza között. Pereda az utolsó pillanatig bizonytalanságban tartja nézőit, hogy Sara végül gyilkos lesz-e vagy áldozat. A tikkadt, poros spanyol kisváros tökéletes helyszín, amely még a legszikrázóbb napsütésben is baljóslatúnak bizonyul, és ahol a tompultsághoz szokott lakosok legalább olyan kéjjel csámcsognak a véres gyilkosságokon, mint amennyire megrémülnek azoktól. A rendező igazi bravúrja, hogy filmje a felszínen szórakoztató slasher, de mélyebben olvasva kényelmetlen igazságokkal szembesít.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!