tévésorozat

Suga

  • - ts -
  • 2025. szeptember 10.

Visszhang

Motoros bandás sorozat, s nem amerikai, hanem holland.

Ez már önmagában is örvendetes tény, hisz’ az emberiség jó része eddig okkal gondolhatta, hogy ilyesmit csak Amerikában gyártanak. Sajna maguk az alkotók is ebből indultak ki. Mutassuk meg az amcsiknak, hogy majonézzel is jó a French fries! A megmutatáshoz pedig azt tartották a legcélravezetőbb eljárásnak, ha mindenre rápakolnak nyolc lapáttal. Ebben a sorozatban tényleg kolerás téglák hullanak az égő vonatból a szereplők fejére. A motoros banda természetesen kábítószer-kereskedelemmel foglalkozik, s szabadidejében öli a másik motoros bandát, minden szereplő bűnös, a bűnöző is bűnös, a bűn üldözője is bűnös, s egyik sem mentes az ártó szándékoktól sem. Felmerül a kérdés, hogy kinek szurkoljunk, ha mindenki rohadék. Az alkotók úgy igyekeznek irányt mutatni nekünk, hogy néhány bűnöshöz gyerekeket rendelnek ki, így ezen bűnösökre ráfogható, hogy mindent vagy majdnem mindent a pulyákért tesznek. Persze a gyerekek – mintha csak egy angol sorozatban lennénk – rövid úton ráfáznak, róluk aztán itt valóban elmondható, hogy rosszkor vannak rossz helyen. Mindig. Leselkedik rájuk és a felnőttekre árulás, hamis vád és hamis tanú, pedofília, vérfertőzés, kényszeres maszturbálás és testvérgyilkosság, de egészen biztos kifelejtek egy csomó mindent – sűrű a motorosok élete. A sorozat trükkje az, hogy a bűnök e fertelmes tömege nem egy idő után, hanem szinte azonnal fordul önmaga paródiájába, így az idő pont fordítva dolgozik: megszokjuk, megszeretjük, s megyünk vele. A motoron pedig nincsen fék.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.