Visszhang: tévésorozat

Sweetpea

Visszhang

A #metoo mozgalom és az elkerülhetetlenül érkező reakció után Rhiannon (Ella Purnell) fekete humorral átitatott, főként alávaló férfiak ellen irányuló bosszúálló ámokfutása csiklandósan kielégítő fantázia lehetne.

A lány szürke kisegérként, állandó bocsánatkérések és meghunyászkodás közepette lebeg át az életen. Álmos szülővárosa napilapjánál dolgozik asszisztensként, ahol a főnöke állandóan megalázza (miközben ő maga szentül hiszi, hogy többre hivatott), és mindenki átnéz rajta. Egyedüli vigaszai gyengélkedő apja és szeretett csivavája. Amikor ugyanazon a napon mindkettőjüket elveszíti, ráadásul középiskolai kínzója, Julia (Nicôle Lecky) is visszatér a városba, az évtizedekig dédelgetett harag végre kitör Rhiannonból. Egy végzetes éjszakán önvédelemből leszúr egy férfit, s meglepetésére kivirágzik az élmény hatására. Az élet egyéb területein is magára talál, vérszomja pedig csak fokozódik…

Ha a sorozatért felelős Kirstie Swain igazán bátor lett volna, a Sweetpea vonzón gonosz (és titkon kicsit mámorító) élmény lehetne. Ahogy Joaquin Phoenix Jokere felébresztett valami nyugtalanító, félig megfogalmazott indulatot, úgy Rhiannon is lehetne titkos, tiltott vágyak beteljesítésének médiuma. Ám Swain túlságosan is szerethetővé akarja tenni főhősét, amiben az egyébként derekasan helytálló Purnell is cinkos. Ezzel ki is húzzák a Sweetpea méregfogát és elveszik a konfliktusok élét, így a sorozat inkább egy szemtelenebb szappanoperára hajaz. Csak megvillantja oroszlánkörmeit, de visszariad attól, hogy azokat használja is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.