Visszhang: színház  

Szentivánéji álom

  • - sisso -
  • 2022. június 22.

Visszhang

Horváth Csaba verziójában Kalászi Zoltán és Kiss-Benedek Kristóf díszlete kifejezetten punk.

Athén és a környékbeli erdő egy elhagyatott építkezés, létrákkal, csövekkel, ezeken mozognak és táncolnak a szereplők, ami egy fizikai színházi előadásban már-már valódi akrobatika. A Helenát alakító Ballér Bianka spanyolos, fodros, felvágott vérvörös dressze és magas sarkú szandálja kész kihívás, mégis bravúrosan mozog benne, izgalmas ellentétét képezve Ladányi Júlia szintén vörösbe öltöztetett „törpe” Hermiájának. (Benedek Mari jelmezei alapvetően elegánsak, bár a diszkómackónadrág, a sportcipő és a rappersapka is megjelenik.) Az alkati különbség poénja bejön a fiúk esetében is, Krisztik Csaba Lysandere és Andrássy Máté Demetriusa kész Zoro és Huru, e méretkülönbségekkel még abszurdabbak és látványosabbak az akciók a létrán denevérezéstől a parkour kunsztokig. Cserébe a mesteremberek kapnak kisebb hangsúlyt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.