Visszhang: lemez

The Lemonheads: Love Chant

Visszhang

Pletykák a halálomról – valahogy így lehetne lefordítani Evan Dando nemrég megjelent önéletrajzi kötetének (Rumours of My Demise) a címét.

Nem véletlenül. A Lemonheads idén 58 éves frontembere az elmúlt években legfeljebb botrányba fulladt koncertjei és a lakhelyéül szolgáló lepukkant autója miatt került a hírekbe, nem csoda, hogy idő előtt temették. De a könyv megjelenése után talán elhihetjük, hogy sikerült megszabadulnia évtizedekig tartó heroinfüggőségétől is; új feleségével Amerikából Brazíliába költözött. Fellépései továbbra sem problémamentesek (pár hónappal ezelőtt, Zágrábban nagyjából félóra után vonult le a színpadról némi hangszerdobálás után), mégis úgy tűnik, hogy némileg rendeződött az élete. Az alternatív gitárzene egykori szépfiúja az alkotással is hadilábon állt az utóbbi időben, új dalokat tartalmazó Lemonheads-lemez legutóbb 2006-ban jelent meg.

A most kiadott Love Chant legnagyobb meglepetése, hogy az előző anyagán erősen biztonsági játékot játszó Dando most kifejezetten bátran kalandozik mindenfelé. Popérzékenységét nem kezdte ki az idő, mindegyik új számnak vannak egy meghallgatás után máris dúdolható pillanatai. A grunge-ot becsatornázó Deep End és a Neil Youngot megidéző, megkapóan szép Togetherness Is All I’m After a legjobb pillanatok. Ha nem is tökéletes a sztárvendégekkel (J Mascis, Juliana Hatfield stb.) rendesen megszórt album, meglepően összeszedett a Lemonheads visszatérése, igaz, ami igaz, Dando gondoskodott róla, hogy ne legyenek túlzott elvárásaink vele kapcsolatban.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.