Visszhang: lemez

The Sherlocks: People Like Me & You

Visszhang

Az eleinte két testvérpárral felálló The Sherlocks egy Bolton upon Dearne nevű, Sheffieldtől nem messze fekvő faluból indult 2010-ben.

Kezdetben melósok törzskocsmáiban játszottak feldolgozásokat, de hamarosan elkészültek a saját dalok is. Ettől függetlenül csak 2017-ben jelent meg a bemutatkozó albumuk Live for the Moment címmel, viszont addigra már akkora hype volt körülöttük, hogy a brit top 10-be is bejutottak, és legnagyobb kedvenceik előzenekara lehettek: játszottak Liam Gallagher, a Kaiser Chiefs, a Libertines és a Vaccines előtt. A két évvel későbbi második lemez (Under Your Sky) kevésbé sikerült jól, és a Covid-időszak alatt távozott is az egyik testvérpár az együttesből.

Az új tagokkal rögzített Word I Understand visszarepítette őket a brit gitárzene élvonalába, és ezt a pozíciót erősíti tovább a negyedik album, a People Like Me & You. A még mindig pofátlanul fiatalos külsejű srácok dalai tele vannak poptörténeti idézetekkel, és érződik, hogy a kisujjukban van hazájuk rocktörténelme. A Kiaran Crook frontember vezette csapat nem a botrányaival, hanem a dalaival akar kitűnni, és legfeljebb annyit lehet felróni nekik, hogy egy-két dal elhagyásával ez a lemez még jobb lehetne. A kasabianes Sirens, a himnikus Going Nowhere, a Stereophonics csúcsslágerét, a Dakotát megidéző Don’t Let It Out és a U2-tól nyúlt „she moves in mysterious ways” sort kölcsönző Louder Than Words a csúcspont, valamint a záró spoken wordös Watson, amelyben a november 27-én Budapesten fellépő Sherlocksot egy John Watson (!) nevű ismerősük segíti ki a dörmögésével.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.